http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Long Holiday yahoooo!!!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, May 25, 2005

Long Holiday yahoooo!!!

Assalamualaikum w.b.k...

Since aku bekerja 5 bulan lepas, aku belum lagi berkesempatan untuk bercuti. Lepas solat maghrib isnin 2/5/05, aku termenung teringat mak dengan abah aku. Mesti time ni diorang tengah makan malam. Ishk! syahdu jugak. Atas tikar sembahyang tu aku doa supaya aku dapat balik ke ipoh dalam masa terdekat. Sehari pun takpe la pengubat rindu. Rindu giler kat mak dengan abah. Takkan baru keje dah nak cuti panjang.

Hari Selasa aku gi keje seperti biasa...tetiba lepas lunch aku rasa muka aku panas je, aku tenang cermin kot-kot la aku jadik incredible hulk kan. Merah muke aku. Apsal? Petang tu Bad belanja aku minum air kepala sambil mengutuk muke aku yang merah. Kurang assam punya budak! Sejam bercerita tetiba muka aku rasa panas. Shon cakap banyak jerawat muke aku. Aku pun kalut cari cermin dalam beg. Makk aii apa ni!!! Aku rasa macam nak nangis la tengok muka aku semakin teruk. Pasti bukan jerawat.

Aku terus bayar then straight no corner to panel clinic. Nasib baik doctor perempuan kalau tak leceh la... Doctor tengok muka aku terus soalan pertama dia "Pregnant?" Aikk aku dah musykil apa kena mengena muka aku dengan pregnancy? Aku cakap "Tak" Dia tanya lagik "Sudah Kawin?" Aiii ni dah lebeh ni. Explain la dulu apa kat muke aku ni. Aku terus jawab"Belum! What happen to my face?" Dia sengih..."This is what we called chicken pox". Chicken pox? Yahooo cuti lama.....aku suke... Allah SWT makbulkan doa aku....1st time kena nih...

Apa lagi amik ubat dengan mc terus roger abah. Good news anakmu dijangkiti chicken pox. Malam tu jugak abah aku sampai hehehe... Balik ipoh yahooo....

Mak aku cuti selama aku mc syokkknya...12 hari. Tapi yang tak beshnya kena pantang macam baru lepas bersalin la pulak. Walaupun muka aku bengkak tapi worth it dapat dok ipoh tu yang penting.

Di hari-hari terakhir mc aku gi tengok wayang kat jusco ipoh. Midnight lagi citer XXX2 hehehe so sesiapa yang kena chicken pox lepas tengok wayang tu mintak maap la ye... apa salahnya kita berkongsi kesakitan bersama ....hehehehee

Adios.....

4 Comments:

Blogger Unknown said...

welcome to dunia blog!! keep it up!!

May 24, 2005 5:22 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Thanks apai!!! Cam besh je blog ni?! Mau hari-hari nih!!!

May 24, 2005 5:31 PM  
Blogger Kasih Alyza said...

hampeh tul korang, rupanyer dok bercinta kat sini yerrr....hehheh

May 26, 2005 1:08 PM  
Blogger Kasih Alyza said...

yeahhh...yeah.....aku pun dah pandai.....

May 26, 2005 1:09 PM  

Post a Comment

<< Home