http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Budin dah kawin?!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, May 07, 2007

Budin dah kawin?!

Salam...

Aku sungguh letih hari ni! Bari balik dari Rompin semalam and hari ni kerja. Try to catch everything back and store in my REM. Langkawi aku sudah jatuh cinta tapi Abby cakap ko gi Sabah dulu baru cerita Langkawi. Hemm... abby kata Sabah lagi best takpe lah tu nanti aku gi hahaha...

Mel...
Thanks for datang ke blog melayu aku hehehe Ko kenal shon? Dia dah ada baby boy! Comellll! Aku akan sampaikan salam ko kat dia. Neway muke ko cam familiar sangat! Macam pernah tengok la!

Aku rasa lepas raya aku akan ke Langkawi lagi dengan bebudak ni. Bebudak yang 3 kereta ke Rompin tu lah! Hemm pasal kenduri budin? Everything went well. Yelah kami kan datang dari jauh! So.... sampai kat umah kenduri kul 3.45 petang ok la tu dari yang tak sampai langsung. Kami singgah ke Serai Lanjut Beach Resirt for check in and salin baju. Aku akan buat post special pasal SERAI LANJUT BEACH RESORT. Sebab banyak nak cerita and banyakkkkk gambar!


Perjalanan ke Rompin dari KL bermula jam 6 pagi dari rumah memasing and check point di Dengkil. Aku ditugaskan memngambil otai mass comm siapa lagi pinas la Abang Pinas! Siapa tak kenal abang pinas haruslah bukan 100% mass comm UiTM. Dia ni famous! So kami bergerak ke Dengkil. Sampai Dengkil we had our breakfast and gelak gelak. Then 3 kereta iaitu Kenari (Abby, Noza and Lin), Wira (GG, Raja, Man Kerr and Fauzan) and City (Aku, Bard and Finas)


Kami dengan aksi di atas Pelamin Budin!


Perjalanan memang best. So sesiapa takleh la kencing aku lepas ni pasal bukit putus or whatsoever! Jalan dia jalan kampung kami naik highway turun ke Senawang onwards semua jalan kampung. Pasal jalan dari Senawang ke Rompin ni semua kereta adalah sama jer. Kalau ko drive Ferari sekali pun dah takde maknanya sebab jalan dia banyak corner baring and tak leh bawak laju. Kalau ko laju alamatnya see you down at gaung la. Lagi letih kalau ko ikut belakang bas, tanker orrr..... mentadak mentaduk (tractor) So pada masa tu besikal lebih bermakna dari kete la. Tapi throughout the journey memang best lalu kampung ada sawah ada jual jual and ada ladang dragon fruits. Lalu Pilah den napok kampung si Abby ni ha. Jauh mato memandang nih.

Dalam kete aku and bard dok gelak jer apa lagi kalau Abang Pinas ada haruslah lawak yang tak boleh dipinggirkan. sampai kat Keratong raja siap cakap " Beb ko dengan Bard dok gelak sepanjang perjalanan erk!" Haiih Kalau Pinas dalam kereta haruslah muka dan perut aku lenguh gelak.

So akhirnya Budin selamat menjadi suami orang pada 4th May 07 (jumaat) and the sebelah lelaki punya kenduri kat Perlis will be happening on 2nd June which is aku tak dapat pegi sebab cousin aku kawin and takde laut kat Perlis hahahaha.... Neway Budin Selamat Pengantin Baru dari kami semua geng Serai Lanjut.

P/s : Memang happening and pening bila Abang Finas naik kereta aku hahahaha

8 Comments:

Blogger Masy said...

hehe aku komen entry bawah kat sini..

mmg ade beza M&M kuning dgn cekelat tuh. yg kuning ade kacang, yg cekelat tade. hehe mekasih pada ex aku dulu, klu tak aku pon ingatkan same je mendelah tu sume hiks~

May 10, 2007 1:05 PM  
Blogger Suria Khamis said...

hehehe... tengok, member ko masy dah tolong clarify kan pasal M&M's tu...

anyways, rindu la pulak nak balik kampung lepas baca blog kau... =(

May 11, 2007 11:25 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Hahaha mana aku tau aku tak suka makan chocolate. Bard suka ahh chocolate kat Langkawi semua dia dah bedal.

May 29, 2007 4:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ala ruginya kalo x mkn coklat nie tau zayda, nikmat2 muahahahha :D

June 05, 2007 4:21 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Banyak ahh nikmat ko nak kene dengan aku erk lama menghilang ni tetiba muncul...

June 05, 2007 4:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

sorui my dear, aku coti sakit sbb operation ari 2 haaaa ;)

skarang dh sihat alhamdullilah bole la aku kaco idup ko lg gan mimpi2 ngeri nk anak sedara nieeee :D :D

June 15, 2007 2:38 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Oit ko operate apa?

June 15, 2007 2:50 PM  
Blogger Azyze said...

Hello Zaida,

I'm sure you don't know me, but I think you were one of my seniors when I was doing my dip (or degree, tak ingat sangat lah)

wow... is Pinas still in uitm? Kagum gile. Memang kelakar dia tu... walaupun brengsek, tapi dia sebenarnya berhati bapak2 yang mulia... teringat masa dia sanggup teman kitorang buat editing sampai midnite kat level 13. siap bagi tip2 nak elakkan kantoi dengan pak guard bile kitorang overnight kat editing room lagi.

haha..

kalau kalau la jumpa Pinas lagi, kirimkan salam saya kat dia. Kata Ely Azyze dan Nadh kirim salam. :)

Thanks, and you have a cool blog :)

October 08, 2007 3:35 PM  

Post a Comment

<< Home