http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Serai Lanjut, Kuala Rompin, Pahang - PART 1
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, May 07, 2007

Serai Lanjut, Kuala Rompin, Pahang - PART 1

Salam...

Ok hari ni aku nak cerita dari A to Z kejadian dan perjalanan ke Serai Lanjut! Perjalanan memang menyeronokkan biler yang pegi ni semua gila gila. Plus! Shafinaz Shahidin ada dalam kereta aku. Uwaaa...

Ok Kami bertolak dari umah memasing around 6 am. Aku dari Shah Alam so aku kene gi UiTM di hatiku amik si abang finaz. While Abby and the rest dari Puchong so the first stop will be Hentian Dengkil. We had our nasi lemak and ect ect.. Masa tu aku rasa Bard dah start excited sebab he was agressively asked the team jalan mana and is it highway all the way and everything. Aku dengar je la sebab I heard about Bukit Putus from Abby before now we are going to pass by that Bukit Putus. Try to imagine camana Bukit tu berputus ker terowong ker. hehehe... So Kami meneruskan perjalanan and exit di Senawang. The challenge begun. Knowing the two cars (Abby and GG) will be a F1 car kan.


Ok see the road yes is the jalan kampung man! I'm lovin it! Muahahaha... Best jugaklah sejuk jer because banyak pokok. Kalau kat highway haruslah panas membahang. Excited lalu jalan kampung tu memang la aku tak leh nak cerita and we did pass by kampung Abby di Pilah. Hemm at least nanti Abby takde ahh cakap aku tak pernah sampai kampung dia. Finaz? Still membebel kat belakang dengan cerita dia yang banyak tuh.


Suddenly we are entering Keratong Felda, Pahang. Haih talking about Keratong musti keluar Asmidar. Synonim sangat sampai kami berhenti at one of the Petronas Raja asked me " Sampai Kerarong ko ingat apa" terus la aku jawab "Asmidar" hahahaha.... Ohh masa ni we have to take a long break sebab kereta GG ada problem. While tengah figure camana nak selesaikan masalah kereta GG adalah datang abang pomen kat situ cakap pasal masalah kereta GG. Kebetulan dia nak isi minyak. While tengah sibuk kereta rosak ko boleh tengok aksi aksi Pinaz yang kehausan dan Lin yang kepanasan. Aku tak faham dengan bebudak ni, kalau orang lain kereta rosak dah mengelabah tetapi tidak boleh posing lagi buat lawak and Finaz aku rasa dah cuba nak menbaiki kereta GG la kononya tapi apa yang aku dengar dia dah menyumbangkan lagi kerosakan. PINAZZZ!!!! Man seperti biasa cool jer la cam berserah gitu. Si Fauzan? Dia tu tsunami datang pun dia tetap rileks cam biasa. Cam takde mende yang berlaku.

Masa kami gi ke bengkel kereta macam macam jadi. While Man, GG, Raja and Fauzan tengah tengok kereta Finaz dah tersepitkan kaki kucing guna kerusi and apa lagi.. Lin terkejut dan baling handbag dia kat Noza yang masa tu tengah tunduk nak tolong kucing tu. And again Pinaz did it againnn...

End up around pukul 12.30 lepas kereta GG dah ok kami meneruskan perjalanan ke Serai Lanjut. Yelah nak mandi and salin baju. Pukul 3 kami pun sudah memasuki perkarangan Serai lanjut yang kalau korang tengok dari simpang masuknya cam takde mende jer dalamnya.

Nak tau camana ropenya Serai Lanjt? Tunggu Serai Lanjut, Kuala Rompin - Part 2. Aku banyak kerja nak buat ni nanti sambung lagi....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home