http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: 'Buka Puasa' at my place... - Part 1
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sunday, September 23, 2007

'Buka Puasa' at my place... - Part 1

Salam...

Dah 11 hari puasa akhirnya aku berjaya membuat satu majlis berbuka kat umah aku. Antara yang hadir Elly, Diana, Abby, Nini, Wirda, Fara, Metsue, Lin and Noza. Best memang best tapi dapur aku yang kecik tu telah menjadi riuh rendah dengan kehadiran Abby, Nini, Wirda, Elly dan Diana yang memenuhkan ruang dapur aku. Bard kerja petang so.. dia tak tengok lah kekecahan dapur. Kalau tak hahahaha...

Then later around 7 pm Metsue, Fara, Lin and Noza sampai. Antara menu semalam..

1. Ikan Sumbat dan air Asam - Puan Zaida/ Cik Nini (Tolong sumbat)

2. Kari Udang - Puan Zaida

3. Kacang pendek tumis - Puan Zaida

4. Daging Blackpeper - Cik Abby

5. Tauhu Sumbat - Cik Abby

6. Fruit Cocktail - Cik Elly (Ni air wajib bila ada reunion kat rumah)

7. Ayam Golek - Cik Fara (Di import dari Pasar ramadhan)
8. Spegeti Bolognese - Cik Lin

9. Sambal ikan bilis tumbuk - Cik Nini (Resepi Sarawak)
*sorry beb menu ni siap betul betul taim azan and kamera telah dicampakkan ketepi.

10. Fruits & Cake Pudding and the milk syrup - Cik Diana

So inilah menu yang berjaya membuatkan diorang ni menambah nasi. Bukan nak cakap apa lah.. dah lama tek berbuka kat umah so bila makan bende yang panas panas ni memang menambah nasi la. Aku? Hemm sepinggan je aku makan. Biasalah bende ko masak mana ada selera hahahaha... (Cover line) Oh and dessert Diana jadik rebutan selepas tu.

p/s : Lepas ni aku akan upload aksi sebelum berbuka dan selepas berbuka....

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Ni apa ni??? nak soh mka TERIOK (nangis) and meleleh air liur kah??? Uwaaaaaaaaaaaaa sedapnyaaaaaaa

September 24, 2007 1:49 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Haii Lee jangan la teriokk... Tapi bukan nak kata apa ahh malam tu makanan semua sedappp....

September 26, 2007 12:42 PM  
Blogger madame blossom said...

banyaknyer makanan!!

make sure lepas ramadan weight kurang.. bukan bertambah =D

selamat berpuasa dear.

September 27, 2007 11:11 PM  
Blogger Masy said...

sibbaik aku tade kat situ klu tak punahlah diet ramadhan aku hahahaha

October 01, 2007 1:03 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Hi Blossom,

Selamat berpuasa to u too..Berat kurang erk? Aku rasa cam tak.

Masy,

nanti raya dtg umah tau akan ku ruin kan diet ko muahahaha

October 09, 2007 2:27 PM  

Post a Comment

<< Home