http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Serai Lanjut, Kuala Rompin - PART 2
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, May 23, 2007

Serai Lanjut, Kuala Rompin - PART 2

Salam...

Aku kembali hahaha semalam dengar bebelan raja yang suruh aku cepat buat part 2. Oit ko ingat aku takde kerja ker? Azman Syah aku sungguh jealous sebab while aku tengah buat kerja kat opis ko dah berada di bumi Dublin! Tak aciiii... Tak kira aku nak ole ole. Ko senyap senyap jer pergi erk. Ko musti takut kitaorang nak ole ole kan. Sudah aku akan khabarkan kat bebudak oit sms man mintak ole ole dia kat Dublin. Hehehehe

Ok aku sambung Part 2 ni.
Inilah jalan masuk ke Serai Di Lanjut. Sungguh tidak menariknya tapi aku selalu ingat pesan orang tetua bende yang tak nampak tu cantik. Ye ker? Yes betul correct! Ni lah dia Serai Di Lanjut usia hehe eh silap usia takde.

Ni gambar enterence Serai Di Lanjut. Have to admit yang Lin bagus dalam hal hal mencari tempat bercuti. So I think permanently she will be heading the team yang nak becuti. Teror gak ko erk? So ko dah boleh start look lokk for Pangkor. nak tengok tak Bangalow yang Lin booked?

Ni la dianya. Depannya laut best and kat depan ni jugak ada tempat karaoke. Karaoke? Hahahaha ada incident best pasal kat karaoke ni nanti aku cite. So sampai kat sini aku, lin and abby salin baju yerlah takkan nak pakai jeans plak ke kenduri budin kan? Tak manis la plak. So after siap siap we all heading to tempat kenduri.

*Read my previous entry on budin's wedding.

So around 4.30 we left the kenduri and we are sooooo sexcited heheh nak mandi laut. Ahh almost 5 years dah tak mandi laut ni. I missed mandi laut early in the morning and we will do that the next day but today aku dah tak boleh nak tahan keinginan nak mandi tu. Bard siap cakap. " u jangan lompat lompat erk nanti ko sakit belakang camana?" adeh kecoh seh! Aku bukan nak buat terjun tiruk ke apa aku nak main ombak jer.


The significant of mandi laut waktu petang hehehe.. we wont get burn or tan hahaha. And we dooo enjoyed it so much and see the pix showed it all. Raja make an effort to placed the camera on ground and captured all of us without any failed. Bravo bro! Lepas laut kami terjun ke swimming pool plak. Aku sempat buat 3 laps breast stroke. We do have fun that petang and after the mandi and posed and we felt HUNGRY! hemm since kat dalam tu tak leh nak makan sebab ada family day so we end up keluar ke area Rompin ada tempat makan kat situ. Sedap gak bebudak ni makan ikanssss bakar, kerang rebus, sotong goreng and segala benda alah sambil tengok Akedemi Fantasia. Lepas kenyang we balik ke Serai Lanjut dengan harapan to have a good sleep. Will we? sebab malam tu ada bola and bear in mind the football fans is with us. Man, Bard, Abang Finaz and Noza. Oh no!

Right after kami sampai we went for karaoke and guess what? Abby and abang finaz la hold the mic more than other people. Suddenly while people busy choosing songs keluarla lagu Pening from Ezlynn and M daud kilau and Abang finaz sibuk nyanyi part M Daud Kilau then masa part perempuan nyanyi dia nyanyi jugak dengan suara kepit apa lagi semua gelak guling guling ahhh. Dia boleh buat muka tengin. End up penat gelak bukan penat nyanyi.

Then we all balik ke rumah bangalow. Kat bangalow tu ada 3 bilik so the girls, Aku, Abby, Noza and Lin tido at the master bedroom. While the guys ada yang tido dalam bilik and kat hall. Yang kat hall to those yang tengok bola (Bola tengok diorang!) Yes aku and bard dipisahkan hahahaha...


Early in the morning at 7am i heard Bard's voice kat luar and dia baru balik memancing yang tida hasil tangkapan and aku apa lagi terus masuk bilik air berus gigi cuci muka and kejut bebudak ni for breakfast. Aku pegi breakfast dengan baju mandi hahaha... Then after makan apa lagi beb mandi laut... bersaing mandi ramai ramai ala ala Zainal Abidin punya lagu seh. Ni takde sesi gambar sebab yang mandi hanya 5 6 kerat jer sebab yang lelain sibuk tido. Lepas mandi laut kami berendam dalam swimming pool and pagi tu aku dapat buat breast stroke 2 laps jer.

Lepas tu kami pun bersiap untuk balik ke shah alam. Hmm kalau dah hantu posing tu tak leh nak buat apa. Nak balik pun sempat posing posing maut ni sebelum meningalkan Serai Di Lanjut. We had a great time! And ni gambar yang paling nostalgia. Yerlah tah bila nak datang sini lagi kan. Dah la tak dapat gi Tioman. Takper diorang ni dah plan next vacation. Masa Ayuz kawin. Ayuz will be getting married on 18th August ni dia buat malam so aku rasa bebudak ni akan tido kat umah aku dulu and kami akan bercuti hari isnin dan selasa berikutnya. We are going to Pangkor! Yay!!! Best best and Lin again akan menjadi secretary yang tak dibayar akan memulakan tugas survey and book hahaha.. Neway she got taste and she know what we want. Cant wait for Pangkor trip.


P/s : Buhbye Serai di lanjut we did enjoy at your place and the people are nice. rasa cam kat Bali plak pulak.

10 Comments:

Blogger Masy said...

katne serai ni?

May 29, 2007 3:24 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Kat Rompin apsal suda jatuh cinta ker? Hahahaha

May 29, 2007 4:09 PM  
Blogger Masy said...

lom kenal lg mane leh chenta2 huahahah.

May 29, 2007 6:05 PM  
Blogger zaida Ismail said...

eleh takde maknanya... aku lu berchinta kat internet jer

May 29, 2007 6:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

thanks zaida....nice story...can really feel d journey...although we are already back home...beautiful memory..raja

May 29, 2007 6:32 PM  
Blogger zaida Ismail said...

U feel it? I feel it too now u pay me la after i mengetuk hahaha rasa cam diana pulak kene buat story the morry ni.

May 30, 2007 11:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

fuyoohhh, coti2 sokmo minah nie :p

anak sedara bl lg nk kasi aku weiiii *cabuttttttttttt

June 05, 2007 4:17 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Cuti la... nak buat apa lagi hahahaha....

Anak sedara erk anak tekak ada la ko nak?

June 05, 2007 4:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

anak tekak aku xnk, xnk, xnk laaaaaaaa :(

yg aku nk cuma anak sedara jer :D :D

June 15, 2007 2:36 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Takde maknanya anak sedara hahahah nanti ahh woi aku busy the tawww

June 15, 2007 2:49 PM  

Post a Comment

<< Home