http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Memualkan...
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, November 10, 2006

Memualkan...

Salam...

Sungguh memualkan bila orang sibuk bertanya. Sungguh memualkan bila soalan itu akan bertukar setiap tahun mengikut keadaan. Sungguh memualkan bila terpaksa berwaspada dan bersedia dengan jawapan. Soalannya dan keadaan...

Umur 6 tahun ~ Dah sekolah dah sayang?
- Sudah auntie...

Umur 9 tahun ~ Dah besar nak jadi apa?
- Pilot TUDM

Umur 12 tahun ~ UPSR dapat berapa A?
- 3 A 1 B

Umur 16 tahun ~ PMR dapat apa?
- Alhamdullilah....

Umur 18 tahun ~ SPM dapat apa? Sambung ke mana?
- Dapat Pangkat 1 Dapat masuk UIA.

Umur 20 tahun ~ Bila nak kawin ni?
- Belajar lagi tunggu dulu... Boyfriend2 tak main ahh...

Umur 23 tahun ~ Bila nak kawin?
- Nak sambung degree dulu....

Umur 25 tahun ~ Bila nak kawin?
- Tahun ni saya kawin makcik oiii.... datang la erk... orang Penang.

Umur 26 tahun ~ Dah mengandung dah? Dah lekat?
- Honeymoon lagi la.....

Umur 27 tahun? tahla....

Susah erk?! Setiap stage ada soalan cam Appeton Achievers plak! Oklah aku nak balik dah.. saja bagi korang imbau kenangan soalan yang korang kene jawab masa dedolu hehehhe...

To those yang tak kawin lagi tu kalau orang tanya bila nak kawin jawab je tahun depan bulan January. (Just to keep the mouth shut LOL!)

To those yang dah kawin and belum ada tanda tanda throwing up, memualkan or pregnant hehehe guna jawapan aku mesti orang tu diam. kalau dia tak diam jugak... Pepandai la korang hahahahah...

* Aku ada banyak open house this weekend! How la like that? Mati kekenyangan and mesti aku memualkan dirik...

12 Comments:

Blogger aman said...

betul tu zaida. bila bujang soalannya 'bila nak kawin?'. dah kawin 'bila nak dapat anak?'. dah dapat anak 'bila nak dapat menantu?'. dah dapat menantu, 'bila nak dapat cucu?' dan blah..blah..blah..

me: hey bila ko nak mampus haa?!!

November 11, 2006 4:56 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Muahahaha... kalau ko tanya tu for sure terus kene serangan jantung ringan hahahaha.....

November 13, 2006 9:22 AM  
Blogger Masy said...

biase ah soklan2 gitu..muehkehkeh

jawapan stendet aku - apsal tanye? nak sponsor ke? :p

November 13, 2006 9:44 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Sib baik aku tak tanya ko erk... Boleh aku aku sponsor Air Suam hehehehe

November 13, 2006 9:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

ala biasa la 2 ;)

aku kalo bab2 org bertanya nie aku lbh suka wt poyo jer dr melayan haaa, ehhehehe...

kalo dh byk songeh tahap cipan aku jwp gak gan nada sinis haaaa...

smp seru kawen laaaa, ada rezeki beranak laaaa..... nie laki pun xder haaa nk dpt anak apa nyerrr, lain la ko 2 beb *lariiii* muahahahah

November 13, 2006 12:27 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Tunggu seru tu sesuwai jugek.... Unless ko tu Virgin Mary baru bley beranak hahahahaha....

November 13, 2006 3:28 PM  
Blogger madame blossom said...

=D nasib baik demam open house da berkurangan. this weekend cuma ada satu aje. :)

hari raya aje.. sure the weight ah.. go up one u know!

November 13, 2006 10:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

ala..........tu semua soklan lembut mcm soflan je...tok sah dok ambek ati

November 14, 2006 1:25 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Blossom...

1 open house jer?! Alhamdullilah aman hidup ko. Aku ada 4 open house on Sunday. Weight dah mencanak nak kejor ni..

Kujie..

Itu semua soklan sadis tu... Apsal blog cam tak leh masak a few days back? Ada problem ker?

November 14, 2006 9:20 AM  
Blogger Tok Ketua said...

ahh!...hidup kita nie penuh dgn persoalan, kalau kita tak soal orang,orang akan soal kita...hatta dok dalam kubur kat sana tu pun, ada gak soalan...saya selalu bayangkan kalau hidup kita nie tak der soal menyoal nie..apa akan jadik yer..!

November 18, 2006 10:03 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Jadiknya semua bisu hahahahaha

November 20, 2006 7:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

zayda, terkeluar tajuk ckit nie. cuma nak bgtau, url baru blog saya. hehe.. http://myasefia.blogspot.com

November 28, 2006 4:56 PM  

Post a Comment

<< Home