http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Serang...
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, October 02, 2006

Serang...


Salam...

Yesterday Abby organize a buka puasa kat umah aku. Aku hanyalah penaja lokasi and I cooked kari udang kegemaran Bard and Wirda. Abby dengan mee karinya while Elly like always Cocktail dan mangkuknya ditaja oleh aku sekali lagi. Supposed aku and Abby kene gi carboot beli barang while bard can have a good sleep since dia keje malam but it didint happened! Why? Pagi aku bangun masa bard balik umah and I received a phone call from LG. Sayaing they are going to send my washing machine somewhere at 11 to 1 pm. So aku kene la tunggu kat umah sambil tengok kartun di ntv7 hehehe...

Then I do some moping and cleaning my 2 hall and rooms plus the kitchen. It's tiring and while watching bard tido rasa cam dengki plak. Baru jer aku nak landing kat sebelah bard (kasih, nothing happen during siang hari di bulan ramadhan and keep on dreaming for anak sedara ok!) tetiba aku dengar ada bunyi lori kat depan umah. Here we go my sexy washing machine has arrived! Bard bangun and terus ikut aku turun bawah. Then the boys set the machine kat wet kitchen aku. She's hot I liked! Thanks to all of my officemates for the washing machine. Susah susah ajer...

Then aku bersiap nak jumpa abby kay Giant Shah Alam, suddenly bard cakap dia nak ikut jugak. I thot dia nak tido. Sampai kat tol Gutherie Abby called...

Abby : Oit Good Luck cari parking. Orang ramai giler ...

Sib baik aku terror dapat gak parking kat belakang proton tu. So here we go mencari barang barang untuk Mee kari Abby. After beli barang we went back to my place for the preparation of mee kari.

Wirda, Nini, Noza, Lin, Elly, Halim, Abby and myself make it happend. Aku baca doa berbuka puasa dari dapur while the rest mengaminkan kat dinning room. At that time bard kat atas switch on tv tunggu azan hehehe too late la brader bard we have a group of hungry dinasor here they cant wait for berbuka that's for sure.

Mee kari abby was awesome. Not forgotten Lin's spegethi memang best. While enjoying the food we recieved a few sms from Raja that regreting tak dapat join kitaorang sebab dia ada family gathering kat Subang. While Along call at the peak hour already asking me kenapa lambat cakap pasal berbuka poser. Hey not my fault! Been sms-ing Shon from 3 O'clock rupanya mommy to be ni tidor mati. Nevermind next weekend we will have another gathering again!

Fara and metsue tak leh join sebab ada berbuka puasa dengan editor diorang tapi we managed to tapau some mee kari for them.

Happy! Happy! Berbuka beramai ramai ni memang la best can't wait for the next one....

Right after that aku gi jumpa abah aku kat KL dia ada berbuka puasa kat KL semalam. Ada kiriman dari Ipoh. Officially dari mak aku la..

- 4 biji bantal ( Aku tak tau kenapa banyak sangat bantal ni???)
- 1 bolster (musykil la mak aku nih.....)
- 1 balang gula (Dia tau aku susah nak beli gula...so here we go..)
- Senaskah Al- Quran cantikk... (Aku & bard selalu bergilir nak guna)

Balik dari hantar bard keje aku balik rumah mencuci lebihan pinggan kotor dan mop again and again. Tak syiook part bila ko kene buat keje sensorang. Do some ironing for the whole week. Aku tidur around 3 am and woke up at 6.30 am do another moping before heading to the office.

Tuan Alang will be coming back from Houston on Wednesday.. He's craving for laksa and pasar ramadhan... Beb... Aku dah suruh semua pasar ramadhan di tutup masa ko balik nanti sampai raya.

That's my weekend....

*Bard telah merasmikan sexy machine aku malam semalam... And end up aku jemur ari inih...

6 Comments:

Blogger LindaMunshi said...

Hah?? Shon nak dpt anak?!! Oh...sudah semakin tua rupanya aku...korang kanak2 ribena pun dah nak join aku jadi mak-mak org...ko duduk mana zaida?

October 03, 2006 5:30 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Ha ahh.. Kak Sha pon nak dapat anak jugak. Hehehe takla tue sangat kak linda ooii... Kanak2 Ribena erk?! hehehe...

Zaida dok kat Bukit Subang sekarang. Dtanag ahh rumah... bebudak selalu datang umah. Last weekend diorang datang berbuka. Takper ada 9 orang akan tolong jaga anak you while you enjoying the food.... no worries!

October 03, 2006 9:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

yer yer aku paham.... siang ari di bln ramadhan xkn berlaku apa2 yg x seppt nya berlaku tuk aku ada anak sedara, hehehhehe....

tp apapun aku msh mengharap yg sis aku zaida gan bard akan menghadiah kan aku perkhabaran gembira, dimana aku akan dpt anak sedara 1 masa nnt... akan tiba jua anak sedar aku yg comel ituuuu *lariiii*

October 04, 2006 12:54 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Hehehehe sib baik aku poser tak leh kejorr.. ko tak poser erkk larikkk larikk nih! Bendera jepun naik ka?

October 05, 2006 1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

eehhh aku menten lg posa... cerdas haaa siap bole lari2 lg haaaa :p

2 la ko, kalo kasi aku anak sedara kn senang, aku lari gan dia jer, dia kejar aku... x payah la asyik ko yg kejar aku dear, hehheh :D

October 06, 2006 2:45 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Takper walaupun aku poser aku boleh kejor ko lagik. Takde masalah!

October 07, 2006 4:48 PM  

Post a Comment

<< Home