http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Wasatiah...
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, September 25, 2006

Wasatiah...


Salam...


Apa tu Wasatiah..heheh maknanya kesederhanaan. Check buku teks form 4. Sempena bulan ramadhan ni aku nak berpesan pesan jer. Jangan la berlebih sangat. Ini kan bulan mulia so belajarlah bersederhana. Bukan untuk bulan ramadhan je tapi untuk dipraktikkan dalam hidup kita.

Aku gi pasar ramadhan humang aii aku tengok semua membeli macam yang poser setahun. Especially masa 1st ramadhan. Excuse for those yang ada buat reunion kat umah la. So beringat ingat waktu membeli ok... janganlah membeli macam yang ada bela dinasor kat umah.

Same goes for raya punya shopping. Beli baju raya tu jangan la sampai berlebih lebih than tak pakai raya tahun depan buat lain. Eventhough kita bernasib baik boleh beli baju baru dan mahal tapi kita perlu ingat pada orang yang tak bernasib baik seperti aku. Belum ada baju raya lagi uwwaaa...... taklah maksud aku orang miskin dan tak berkemampuan. And also kita tak selalu di atas. Mungkin hari ini kita bernasib baik mana tahu suatu hari nanti kita di bawah!. We'll never know. Tengok cam aku dari dulu sampai sekarang musti last minutes buat baju raya hehehehe...

Just a note from me as a sahabat. Oklah I'm off to pasar ramadhan with hubby, abby and Raby... oppsss silap raja hehehehe... Aku tak beli banyak. ala kadar ajer....

bye...

Hari ini aku happy sangat.... kenapa? Adeleh... rahsia...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

woiit ko epi nape sis, :D

meh la share2 gan akak ko yg vouge nie :p

ntah2 dh ada....... *lariiii*

September 29, 2006 4:23 PM  
Blogger madame blossom said...

memaaaang.. betul kata zayda. during ramadhan kadang blanja boleh terlebih dari normal months.. actually food banyak terbuang in the past years.

But now we've learnt our lessons.. so alhamdulillah... buka puasa, takde anything special, just the normal dinner dish, plus kurma :) Except kalau orang bagi2 ah..

I hope your Ramadhan has been good!
Selamat berkerja & beribadah.

September 30, 2006 1:28 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Kasih... aku hepi sebab adele hehehe...

Blossom betoi tu aku setuju sangat. Aku pun ala kadar jer setakat 2 orang makan aku masak le sesikit balance boleh makan masa sahur. Tapi banyak aku berbuka dengan kengkawan incl. my hubby.
Selamat juga untuk ko...

October 02, 2006 9:38 AM  

Post a Comment

<< Home