http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Raya di Penaga, Penang
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, November 12, 2007

Raya di Penaga, Penang

Salam...

Selamat Hari raya semua hehehehe...- sory la lambat u ols!

So this raya dugaan menimpa aku... antaranya.. hari ke 28 ramadhan Pak Lang aku meninggal dunia. So the preparation for raya is not that meriah sebab baru lepas kematian. Then this is my first raya being away from family uwaaa... so dalam kepala dah macam macam dah fikir like...

1. mak mentua aku nak suh aku masak rendang
2. mak mentua aku suh bakar lemang
3. mak mentua aku nak aku buat rendang tok

matilah aku yang pandai masak ni! Told bard about those things and dia gelakkan aku by saying "so now u dah kene start belajar masak rendang tok, bakar lemang and rendang" Eleh... eksyen erk. Masak rendang aku boleh lagi cumanya rendang style aku la. Bab bakar lemang and rendang tok tu aku failed! Beb masak rendang tok take almost 6 hours ok.

On the journey we singgah ipoh to visit my auntie and ya.. have to admit aku sedih gak sebenarnya sebab uncle aku tu baik and kelakar. (Orang baik selalu mati cepat kan!) Bard insist nak gi Jaya Jusco. Katanya nak tgk something sambil check out my dad yg tgh jadi amil. Abah gave me 200 hengget hehehe pa lagi beli kasut la...

Ni scenery depan umah in laws aku..
Lepas berbuka kami balik penang. Wa cakap lu.. penang bermandikan pelita di keliling rumah and all the way from Ipoh to Penang memang oh oh oh balik kampung punya feel la. Radio memang main lagu raya! Keliling semua mood raya. Masa sampai aku tengok anak anak sedara aku sibuk main bunga api! Amboi tak tunggu aku sebagai ketua erk! Aku catu bunga apai derang hahahaha padan muka!

So check out the raya pic...
Our official Raya Picture

My In laws (Wahh..)

Usually 1st raya in laws lepak umah sebab orang ramai datang. rasa cam fun fair plak umah kami dgn orang ramai. Tak terlayan aku sampai kul 4 prtang aku pengsan hehehe... Tulah tak besa umah kene serbu camtu. Tumbang terus. Then malam raya lagi meriah. Apa lagi lawan mercun la. I think yg ni paling meriah macam kat Pearl Harbour. Satu tembang 3 ikut siap ada mercun ala ala new year. Malam tu jugak aku ngan bard start moto gi cari mercun new year tu. Aku ngan bard cam ala ala rakan seprjuangan menentang musuh hehehe...

Aksi!

Rumah mentuaku yang disimbahi cahaya
Aksi lawan mercun

Ni dia aksi geng mercun... Hehehehe... matilah macam new year eve erk.. hehehehe... Oklah sampai sini je cerita raya aku. Banyak lagi aku nak citer tapi bos aku bayar gaji aku suh buat kerja kan. Lenkali bila aku boleh access internet kat umah aku hapdate lagi erk..

P/s : Mak ngan Abah nak gi haji 16 nih! Huhuhuhu....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home