http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Hassel?! Taklah mana ada!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, April 22, 2008

Hassel?! Taklah mana ada!

Salam....

Aku rasa nak libas pungkok lawyer tu dengan ni!

Lawyer datang semalam with very da tebal documents setinggi dari lantai ke atas buku lali aku. Bila bawak balik muka bard macam "dont tell me that i have to sign all this?!" dan aku macam terus cakap " yes ahmad badrul sign semuanya depan belakang?!" Tapi aku kene tunggu few days before sign sebab lawyer aku ada salah faham on terms and condition. Patutnya all legal fee bank bayar aku cuma bayar S&P agreement which is RM2700 ni dia mintak RM8700. Oitttt habis tu camana aku nak beli accesories umah?!!!! Then today bank dah call semuanya akan settle esok. Aku akan bayar RM2700 sahaja atau tukar lawyer. Bodo tau! Dah la document berat. Pastu tunggu tunggu plak. Hehehehe... Abah jangan cakap la asyik call tanya status aku can rasa dia yang nak beli umah aku yang uruskan. Haiyoh! Bila dia tanya "cukup tak duit?" eh eh haruslah aku takmo duit diorang sebab umah aku sendiri with our own money kan. Tak syiook la kalau diorang bagi duit plak. Unless dia nak bagi hadiah kitchen kabinet ker ok ahhh muahahaha demand demand.

Last saturday parents aku datang and aku very dia sexcited oppsss excited then baru nak kuar kat sliding door aku terus lari macam kene kejar hantu. Kenapa?! Haiyooh bapak aku bawak Dato' Mufti Perak datang rumah da... kantoii...... Apa lagi... Mak malu la sepanjang malam. Dia singgah umah aku nak solat sebab malam tu dia nak gi Arab Saudi. Hmmm matilah dia dah tau anak Haji Mail ni very daaa.... hahahahaha.... Lepas abah hantar dia ke KLIA abah balik dia cakap...

Abah : Haaa sejuk sikit umah ni erk.

Aku : Apsal bah? (Buat muka bodo)

Abah : Yelah orang alim datang masuk umah tumpang solat.

Aku rasa cam muka kene tampar 10 kali!
Bard gelakkan aku . Eleh....abah cakap u jugak bukan untuk i jer. Hello!

ohh mak dapat handphone baru!!!!! Aku yang amat jealous. Bila abah tak belikan aku hahahaha...


P/s : En Bard... rileks errkk sign pelan pelan. Signature u mahal tau hehehehee

2 Comments:

Blogger Masy said...

aku dulu sign aggreement smpi terduduk atas lantai ahahahaha~

April 23, 2008 10:57 AM  
Blogger zaida Ismail said...

yess beb... Kami belum lagi merasai nya dan laki aku dah banyak bunyik tengok contoh. Siap lawyer bagi 2 pen suh sign back to back.

Patutla susah gak nam pinjam duit orang ni erk. Ni la first and last aku pinjam hehehehehehe

April 23, 2008 12:45 PM  

Post a Comment

<< Home