http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Aircraft tak boleh mengundur!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 10, 2008

Aircraft tak boleh mengundur!

Salam....



Sungguh kelakor semalam.Aku jumpa bebudak tu semua kat DE seperti biasa aku order teh o suam. Sembang sembang tetiba ..
Abby : Beb aku ada berita gembira.

Aku : Haa.. apa dia???

Abby : Aku dah dapat kerja kat ASTRO!!!

Aku : Alhamdullilah!!! So kita competitor la erk sekarang!

Abby : Ha ahh


Hmm then gelak gelak sembang pasal karaoke and trip nak gi Cameron pulak. Then aku citer la tadi aku gi MAS ada meeting.

Aku : Beb tadi aku ada satu citer kelakor nak citer.

Abby : Apa beb?

Aku : Tadi aku ada meeting kat MAS Subang. Then member aku parking kete dia kat belakang aircraft tail. Dia tanya aku ehh kapal ni sura tak mengundur erk habis kete i kang.

Abby : Bis tu..

Aku : Aku cakap oit kapal terbang takde gear reverse dan dia tidak boleh mengundur sendiri. Diana : Eh apasal pulak boleh la pandai la ko.
Abby : Haaa aku pun pernah shoot kapal mengundur.

Norza : Boleh la beb!

Raja : Mana boleh tak tau ker?

Aku : Ler korang tak tau ker?

Diana : Ehh aku tak puast ati ni...

Aku : Tak caya call sesiapa yang keje kat MAS ker Air Asia ker..


Then diana call kawan dia kat MAS.

Diana : Oit betul ke kapal terbang tak leh mengundur?

..........: ........................ (Ni aku tak tau apa dia cakap)
Diana : Ye ker? Apsal pulak.

Aku : Kan aku dah cakap!


Then suasana jadik kecoh bila Abby and diana and norza tak puast hati..... Raja call somebody.
Then dia pass kat aku Ohh Kak Linda....
Kak Linda : Jaws!!!! Apa citer kapal terbang ni? Siapa nak jadik pilot.

Aku : Ni ha bebudak ni tak caya kapal terbang tak leh mengundur!

Kak Linda : Hehehehehehe yer la aircraft tak leh mengundur you have to taxi the aircraft to a position before dia take off...

(Masa tu aku dengar Abang Saiful ketawa kat belakang!)

Ohh aku lupa nak cakap Kak Linda ni ex stewardess MAS manakala husband dia pilot MAS dan masih bertugas lagi. Ha... buat korang yang tak tau. Kapal terbang besar tak leh mengundur melainkan kapal terbang ringan. Kapal terbang control pun tak leh mengundur sekian pelajaran ari ini.

P/s Kete F1 pun tak leh mengundur!!!!

12 Comments:

Blogger Masy said...

oo kete F1 pon xleh gostan ek? kirenye kete aku lg best laa dr kete F1 kan kan kan ahahhahh~

April 10, 2008 10:39 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Betul beb kete mahal takleh ngundur hehehehe kalau camtu nak lawan racing jalan kedepan sure kete kita kalah! Ajak Raikonnen racing mengundur sure ko jadi front page news menang!!!!

April 10, 2008 10:42 AM  
Blogger Unknown said...

laa F! pun tak leh gostan?? gohead jah?? Patutla..I think pun hat yg 737 tu boleh kot ngundur as far as I remember...pernah terjadi kot..ntahlah lupa pulak! Busy dok mengusha masa tu kot *ops!

April 10, 2008 1:04 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Haaa... Lee mengusha apa tu??? Semua boieng tak leh mengundur ya cek... Hehehehe apa nama kat Facebook ni?

April 10, 2008 1:06 PM  
Blogger tipahvogue said...

haluuuuuu kawan!! lama aku tak jengah sini. ingatkan dah tak berblog dah ko! rerupanya ada lagi. isk! sowi ye beb! hehehe...

neway, aku dah belajar pelajaran baru arh! aku pon tak taw yg kapal terbang tak leh ngundur! huhuhu. tq memanyak for d' info ya! ahaksss

April 10, 2008 4:50 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Aimeeyyy aka tipah ku.....
Apa khabar? Aku baru nak buat entry pasal ko mgu depan tgh draft. Pasal orang yang mengata ko tu lerr... tunggu

April 10, 2008 5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku tetap tak puas hati kapal terbang tak leh ngundur..membazir jer beli memahal, gear reverse tak derrr...huh!!!-diana surya

April 10, 2008 5:27 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Ha ni lah dia salah seorang mangsa yg tak percaya kapal terbang tak leh mengudur!!! Nanti by 2010 boleh la mengundur! Tapi ada reasons kenapa dia tak leh mengunder ok

April 10, 2008 6:14 PM  
Blogger tipahvogue said...

err...entry pasal aku mengamuk tu ek? hahahaha....apa la yg ko nak taip tu ek? pernah terkena kat batang idong juga kah?

April 11, 2008 8:44 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Yaa... ko tunggu sahaja!

April 16, 2008 9:36 AM  
Blogger GEREK ITU ALIA... said...

babe,arituh abby tanya kat aku...aku plak bertegang lidah sambil gelak2 muka bengong aku nih..muahahhah
best topik nih aku sooookaaaaaa
sbb everytime dalam katebang,bila ngundur aku terfikir yang betul la katebang tu ngundur...padahal...gear reverse pun takder..lagi la tak bleh blah!!!!muahahahhahahahahhahah
bila nak sign borang tuh???
hehehehe

April 23, 2008 11:26 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Hahahaah bagus erk...

Neway sign borang erk ko baca last entry aku. Nak sign surat lawyer pun dah setebal muka aku ok.....

Aku sekarang tak leh buka isu sign kang bard jadik power ranger merah.

April 23, 2008 12:47 PM  

Post a Comment

<< Home