http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: What goes around comes around. U wait and see la!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, April 07, 2008

What goes around comes around. U wait and see la!

Salam...



Last week aku balik Ipoh sampai semalam. Tak ok. Last weekend was the most down week for me. Aku taknak cerita because lepas aku smsing with somebody at first aku rasa cam teruk gak la aku ni. Tapi lepas keep on sms sampai semalam aku rasa ok dah. Aku ni biasalah leleh dulu pastu aku akan bangkit and lawan with totally new Zaida. Itu lah aku. Tak kisah la sekarang ni orang nak tikam ker sapu ke take advantage ker. Aku akan bangkit and you will be suprise. Hahahaha... Actually aku ni always believe my 1st instinct. Tapi aku ni dah belajar jadi positive but then orang tu bila aku dah bagi muka dia take advantage so now no more my dear. Bye bye! I need time to built the trust again. And I think for 2nd time it will be a bit more difficult to gain the trust from me. I'll never trust you again.

Ok next. Aku balik kamupung after abah see me with that horrorificable condition dia diam jer tak cakap apa. Dia cuma cakap kat aku ni la the real life. Eleh tu aku pun tau. Kaco ler! Then ..


Abah : Apa kata kamu ngan bard ikut abanh ngan mak gi umrah tahun depan.
Aku : Eleh kalau gi ngan abah mahal la kalau ikut ofis jeda 2,300 jer sorang.
Abah : Ohh erk? Abis tu?
Aku : Abis tu kita ikut company jeda jer la.

Abah : Abah transfer la 2,300 ke account kamu nanti sekali ngan mak 2,300 ok
Aku : Tak ok. Sebab 2,300 tu untuk jeda ngan bard abah bayar cam biasa RM 5,000.
Abah : Apalah cerita cam ular.


Ewah ewaah aku la plak ularr dia tak tanya habis aku yang kene. Pehal la abah aku ni. Dah la aku penat menjawab soklan pasal umah yang bakal menjadik umah aku. Dia dah ada planning for the house. Helo aku dah cakap sensiang erk aku takmo ada kayu jati dalam umah aku ok. Very da aunty ok. Umah aku will go as simple as aku hahahahaha....


Mak seperti biasa mengambil langkah mendiamkan diri tapi Gulai tempoyak, ayam pangang, sambal belacan, ikan sumbat memang menerajang dinding umah aku. We selebret birthday tok mun, maksu and mak kat umah tok mun. Best ada ayam pangang and LAKSA!!!!!!! Matilah aku makan laksa sahaja 2 mangkuk sedih sedih gak makan laksa musti cam biasa. Worldest!!!!!

Oklah got to go aku dah nak balik dah kul 8 malam dah?! Haiyoh dah lama tak balik lambat. Aku lapor!!!! Nak gi sign LO and agreement with my bankers tonite kat Giant. Beli umah dia dapat komisen banyak belanja aku kat Mc D jer tak aci tau! Ha... nak complaint nih!


P/s : Aku bagi my 2nd sim card to abah. Maxis family plan punya pckage so kalau dia call aku free tak payah bayar for 20 hrs. Sms free and MMs also free. oit maxis bayar aku!!!!

2 Comments:

Blogger Masy said...

itu utk line ek yg meksis tu?

aku baru dpt surat td dr developer psl umah aku. pas bank byr belen lg sket ni, abg aku kata lg 2-3 bulan bole le masuk itu umah.

ohhh terujaaa di samping rasa x bersedia lg huhu.

btw, about d backstabber or wuteva u call dat person itu. let it be jelah ek. klu geram ko terajang je beliau sambil makan lauk mak ko tu hehehe~

April 08, 2008 12:21 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Hehehee takleh beb terajang tak baik. Sian dia.

Aku semalam dah sign LO so Lawyer will proceed dalam minggu depan aku dapat SNP then sign aku tunggu pejabat Tanah le plak wat kerja hehehe So hopefully by July semua settle then aku boleh masuk dah la umah tu.

April 08, 2008 12:52 PM  

Post a Comment

<< Home