http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Tahniah Tuanku
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, March 17, 2008

Tahniah Tuanku


Salam...

Aku very excited last week bila dapat sms dari bapak aku yang mengatakan Raja Dr. Nazrin Shah dan Tuanku Zara telah dikurniakan seorang Putera. Tahniah Tuanku. Semoga kedua Tuanku dikurniakan keberkataan dan kesejahteraan seisi keluarga. Dalam keadaan Perak yang masih belum membentuk kerajaan kita telah disajikan dengan berita gembira ni. Alhamdullilah.

Last friday aku sibuk tengok Raja Lawak Final. as expected Bang Bil menang. Dia memang banyak idea lawak kering. Bagus gak erk. At lease di samping Apek ada gak la pelawak lain.Erk.


Got Bad news on Saturday, umah kak lotfi kene pecah. Mat pet telah mencilok laptopnya. Kuang ajo?! Nantikan kebuncitan perut ko makan duit tu heheheehehe (Gelak jahat)

Wanita mengandung! Haiyohhh

Next.. Aku rasa tahun ni aku travel lite lite jer takleh jalan jauh as planned sebab we are saving up for... something exciting July ni. Hadiah anniversary kami yang kedua hahahahaha aku doakan semua akan berjalan lancar. Amin Amin Amin... Hj Mail and Hjh Sum tolong doakan jugak erk jangan tengok jer hehehehehe... So EXCITED!!!!!!! Everything goes as planned Alhamdullilah! Next year you will see our junior insya Allah after everything settle.

In laws datang all the way dari Penang. Cerita pasal tanah turun temurun diorang telah dibeli oleh gomen. Murah rezeki diorang dah tua tua ni. Sib baik mak mentua aku bukan bangsa gila shopping handbang ker baju branded ker kalau tak matilah mek! Hehehehe.... Apa apa pun pecah rekod lawatan kali ni dia tido kat umah aku 4 malam beb hehehehe.

Seperti biasa pak mentua aku denga ceramah freenya kat aku.

"Bila nak timang anak ni? Ayah teringin nak tengok nak tau la muka cam sapa. Cam badrul ka cam zaida ka?" (Loghat penang yang pekat)

Haiyohh sabaq la ayah oiii... Aku nak settlekan bende2 yang aku dah planned dengan En Bard. Lek lek la Ayah main dulu ngan 8 orang cucu ayah tu dulu ok?! hehehehe Aku ngan bard lagi la nak tengok gak muka junior kitaorang. Nak tau gak perempuan ker lelaki ker. Tengok kengkawan lain dah ada anak teringin gak tapi sabor dulu. Plan aku tak sama cam diorang. So sabar la menanti. Satu satu aku setle dulu. Habis setle nanti aku janji next year. That's what we budgeted pun 2 atau 3 tahun lepas kawin. Aku pun rasa cam aku tak sedia lagi nak jadi mak orang. Yelah sekarang ni pun aku rasa cam 24jam tu cam tak cukup keje la, layan bad la, masak pun tak dan. Weekend jer tunjuk skill masak. Tu pun sib baik ada rasa kalau tak?! Apa apa pun badan bad banyak menunjukkan peningkatan opss dia tak mengandung cuma dah berisi banyak. Maksudnya? Cukup makan la tu. hahahahaha...

Ya Allah Ya Tuhanku ko permudahkan la urusan aku. Semoga aku boleh menempuhi perancangan aku seterusnya. Amin Amin Amin.

p/s : Elly trip gi penang tidak terjejas kerana masih dalam negara. Yang lelain tu next year la erk. :)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

oitsss trip to Penang macam dah terjejas jerk akibat trip to kuchen... tapi raser macam nak pegi jugak... matilahhhh!!!

March 26, 2008 12:30 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Takpe beb... Setakat penang aku sanggup lagi tapi lepas semua settle la erk. AKu rasa sebelum raya kita gi Penang! Matilah planning cantik!

March 31, 2008 5:23 PM  

Post a Comment

<< Home