http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Dah ada lagu Raya? Biar betik???
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, October 05, 2005

Dah ada lagu Raya? Biar betik???

Salam...
Semalam balik dari ofis pegi KL jumpa Abah dengan Mak. Turun komuter kat BNM. Aloo.. kalau tau boleh ajak Tipah dinner hehehe.. Sowi Tipah. The main agenda parents aku sampai ke KL hanyalah mencari baju raya aku. Haihhh... susahnya la haih. Oklah aku end up pilih 2 helai kain and aku bayar sendiri eventhough mak aku sibuk nak bayar. Adik bongsu aku pun ada sibuk cuit aku tunjuk jari 2. Ohh nak duit erk...
Masa on the way balik call balik abah tanya...
Aku : Abah cemana nak baca doa puasa sebulan. Jeda tau yang harian jer yang bulan dah lupa!
Tengah fikir nak sahur apa esok ni sebab dok bujang. Ada 3 orang jer kat umah si Fizo balik Alor Star. Aku pegi dinner dengan Bard kat Mc D sek 3. Aku tak lalu nak makan so aku amik nuggets je. Tu pun tak habis.
Balik umah aku drag sowang budak umah aku gi Giant beli barang nak sahur... Walaweh semua barang basah habis. Could you imagine that? Sold Out! Biar betik nih! Apa lagi aku pun amik trolly satu sorong and bought sotong, ayam, ikan masin, telur masin, a few tin of sardins and telur. Humang aiihhh Q punya lah panjang macam ada sale!
Balik umah aku mandi, solat jap sambil tu seday aahh tak dapat wat tarawikh pertama. Lepas tengok 3rd watch aku minum chocolate milk terus tidor takde tapi-tapi. By that time gulai lemak ayam dah siap masak so esok pagi tinggal nak panaskan je. Syok jugak dok bujang nih semua buat sendiri. Tahun depan boleh praktik dengan suami pulak. Ahaks!
Pukul 4.30 pagi aku dah bangun tengok budak umah aku tengah tumis sayur. Masy cakap kita kene lewatkan sahur dapat pahala sunat. Memang itu yang aku nak pun. Membanyakkan lagi pahala. Hoped Ramadhan ni tak habis boleh la buat cari banyak lagi pahala.
Annoyed by my housemate statement this morning,
Shida : Pagi semalam ada radio dah main lagu raya dah zaida... Puasa pun belum... diorang dah main lagu raya!"
Pada aku dj tu tak hormat langsung pada bulan Ramadhan. Orang menanti bulan Ramadhan dia syok sendiri main lagu raya. Orang cengini campak je dalam laut yang ada jaws. Baru nak ada akal. At least tunggu la 2 minggu lagi. Apa la....
*Aku sedey ingat akhir bulan Ramadhan tahun lepas. Masa hari terakhir orang tarawikh imam dan jemaah kat surau kampung aku menangis teresak-esak sambil bertahmid. Aku pun nangis jugakla.. Baru la aku tau masa semua orang bergembira nak sambut raya ada lagi hamba Allah SWT menangis mengenangkan berakhirnya bulan rahmat.*

4 Comments:

Blogger Masy said...

aku pon pegi giant semalam laaa..apsal x ckp??kot x leh ko blanje aku.huahahahhaa..
same plak time bgn sahur,cam janji joni plk kite ni..kekkekekek..

October 05, 2005 1:03 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Walaweh... same erk? Besa arr ko gi Giant mana beb kang salah Giant pulak.

Ari ni ko buke kat ner? Tak gi pasar ramadhan ker?

October 05, 2005 1:21 PM  
Blogger tipahvogue said...

hoh, turun kat bnm? huh!! mencik ko seploh menet!! huhuhuhu

October 05, 2005 2:46 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Alahh.. jangan aarr mencikkk aku.. aku gi jumpa keluarga nanti jadik durhaka.

Semalam aku kat situ aroung kul 7.Ko ada lagik ke tipah?

October 05, 2005 3:19 PM  

Post a Comment

<< Home