http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Putih pergi..... sob sob sob...
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sunday, February 05, 2006

Putih pergi..... sob sob sob...

Salam....

Last week we had a long brwak erk? Semua balik kg raya cina. Yang tak cina pun balik kampung sampai jemmed highway. Tak pernah dibuat orang balik Ipoh sampai 6 jam! Tu lah yang jadik kat aku. Pukul 6 petang dari Shah Alam around 12.30 sampai Ipoh. tak singgah memana pun... Yelah R&R pun ramai orang aku pun tak paham la... heheheh...

Tujuan aku balik banyak sebenarnya. Antara yang penting ialah nak bawak kucing aku Putih gi jumpa veterinar. Then on Sunday morning aku bawak la dia. Aku tak tau sebenarnya apa sakit dia. yang pasti kucing jantan aku yang namanya ayu Si putih tu selalu mengantal sampai abah aku pening. pagi bagi mandi petang dah kotor luka sana sini. Bergaduh sebab betina. kekadang geram jugak aku. Tapi sekarang dah teruk. Muka dia sebelah luka. Aku sian tengok dia so aku bawak la gi clinic.

Dr. cakap Putih kene kanser. Aku gelak aku ingat doctor tu sesaja nak wat wakenebeb! Ta[i dia buat muka serious. Dia kata kucing aku mengidap amende tah nama scientificnya tapi confirmed kanser. So dia bagi aku 2 option.....

1. Warded Putih for a few months
2. Put him to sleep.

Susah aku nak decide.... Abah aku terus cakap better kita put him to sleep rather than dia sakit. Kesian.... No other choice... We put him to sleep. Aku sempat tengok mata dia... The look saying goodbye!!! Hard for me and it even hard for my dad.

Aku rasa dr tu pun dah join our emotion at that time so dia drag aku and abah aku kat kucing dia nama Lucy. Memang sexy. Gemok macam anak harimau. Aku gendeng dr tu nak Lucy! Dia tak bagi.... then dia promised nak replace Putih dengan kucing lain so dia bagi aku address Ladang dia.

The on Tuesday aku dengan abah aku pun gi la Ladang dia. memang banyak giler kucing tapi bersih. Tempat tu dan kucing2 semua bersih tak berbau macam SACP. Abah aku dah suka satu kucing. Anyway kucing tu pandai ambik hati abah aku sebenarnya. Mengesel gesel kaki abah aku. Aku wat bodoh jer sebab pada aku no cat can replace Putih!

Now I'm preparing for a trip to Jitra... Karnival Sure Heboh Jitra. Pembukaan! Great I've never been to Jitra anyway?! Maybe i can ern more experience fron this karnival. Oklah i'll blog again s0metimes next week or... next monthy ihikksss....

Chiow...

Zaida ismail

0 Comments:

Post a Comment

<< Home