http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Closed! Nasi Kerabu....
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, October 28, 2005

Closed! Nasi Kerabu....

Salam...

Yesterday I experienced a worst night mare. Around 3.30 pm aku gi surau nak solat suddely aku dengar something bising kat luar. Hujan lebat GILER! Wahhh sampai lepas asar tak berhenti lagi. Aku dah risau! Risau pasal Pasar Ramadhan yang ditimpa hujan lebat.

Terkenangkan lauk pauk yang bertambah kuah!!! Terutamanya NASI KERABU kegemaranku. Sebab dah almost 4 days aku mentekedarah benda tu. Aku dah jatuh cinta dengan ikan tongkol masak lemak merah. Puhhh terajang dinding sedapnya!!! Sampai Bard warning aku " You... I ni orang Penang bukan orang Kelantan kalau dah hari-hari makan Nasi Kerabu ni caner sayang oiii". Apa lagi sengih la aku!

One thing about me kalau aku dah suka benda tu hari hari aku makan bende tu! Itulah Zaida Ain't That Easy. Sedap kalu korang tak caya gi la raya kat Pasar Ramadhan Stadium... Then dari office aku nak ker Giant actually ambil masa dalam 15minutes kalau jem petang tu. Semalam aku kuar office dari pukul 5.00 pm pukul 6.00 pm aku sampai depan Giand 13. Pastu jalan depan apartment tu tutup. Sebab air dah naik paras pinggang. Aku nampakada satu cina tu sandar kat pokok sambil tengok BMW dia yang sedang berenang heheheheh....

So semalam jalan one way dah jadik huru hara aku pun conpius. Kalau ada polis trafik pun bak kata FIZA pondan "dah takder maknanya nokkk". Then dalam hiruk pikuk tu ada la satu bas kilang ni nak tunjuk pandai. Masuk jalan orang then nak cross divider rendah haaa... "hamik ko satu tayar dia masuk dalam longkang kat tengah-tengah divider tu! Tak reti sabar!


So setelah pusing jauh kami pun samapai la kat Pasar Ramadhan 13 tu. Orang tak ramai sangat! Mungkin sebab hujan then scenery kat belakang orang menjualtu macam kat tepi laut! Cantik tapi laut Teh Tarik! Aku cakap kat Bard, jawapan bard sangatla menarikssss... "I tau la you lapar i pun puasa takanla laut pun dah tak kenal!" Aku rasa payung makcik jual tu macam ringan je nak smash dia hehehehe....

Yang pastinya kejadian semalam takan berulang lagi sekiranya sistempeparitan kita dilakukan dengan baik kan??? Istilah banjir kilat ni selalunya berlakukat Kl dan Selangor jer. Mungkin sebab kepadatan penduduk kot! Or..... (hehehehe tak boleh tulis ni!)

Oklah tu jer yang aku nak merapu pagi ni. Kang aku ada benda lain nak buat! kalau aku rajin seminggu dua nanti aku update.....

Adios...

*Hari jumaat ni bebudak batch aku nak ajak berbuka puasa sekali reramai. Sesiapa yang rasa dia batch aku datangla ok...And aku akan balik Ipoh 1 hb ni wuiihh syoknya raya!*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home