http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Mungkir Bahagia ~ Hazami
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, May 26, 2006

Mungkir Bahagia ~ Hazami

Mungkir Bahagia - Hazami

Dihimpit dicengkam rindu ini
Gerimis duka ku
Menggamit kenangan silam
Resah dan pilu menghampiri
Sunyinya malamku kelam

Pedih kemelut cinta
Dingin kelu bicara
Tuk mengungkap rindu

(Chorus)
Sayang ku mungkir pada kejujuranmu
Menolak segala bahgia dihadapanku
Kasihku mungkir pada kata janjiku
Berlari aku jauh dari cintamu
Ku kesali

Dihanyut dilambung ombak lara
Sepiku berkelana
Melayari jiwa nestapa
Menggagahi rasa kesayuan
Leburlah harapan cinta

Namun kesetiaanmu
Kugenggam bagai hukuman
Mengheret langkahku

Maafkan daku
Kekasih hati cinta kita berakhir
Maafkan daku
Kerna ku memungkirinya
Maafkan daku

Kekasih hati cinta jadi begini
Maafkan daku
Ku mungkir bahagia

Salam...

Conflict? Entah la aku rasa lagi dekat aku nak kawin macam-macam yang datang. Ramai orang cakap tu pekara normal especially bila nak dekat tarikh nikah! Pressured! Kalau takde bende konflik ni maksudnya ko pun tak tau hala tuju perhubungan. Yalah! Kekadang bende kecik pun boleh jadik cam gaduh besar. Lately aku boleh kira la berapa banyak aku sembang dengan Bard yang lain semua kawan aku cakap! Apsal kawan aku pulak masuk dalam cerita aku? Camni aku jarang dating berdua dengan Bard. Ussually ada kawan office aku join la. Dulu masa belajar geng aku join la. Aku pun suka camtu. So dia kenal kawan aku and kurang MAKSIAT! Muahahaha... Paham?

Terkejut erk aku paste lagu ni? jangan gabra beb! Gua Insya Allah kawin July ni. Lagu ni saja jer aku letak sini. Ada orang suh aku dengar dia kata sedap. Memang sedap! Sorry aku ni bab lelagu ni FAIL! Tapi lagu ni tenang beb dengar sedih la jugak! Aku suh Bard burn kat cd dia, cuak ingat aku takmo kawin dengan dia! Aiyoohh narrow minded ni! Very the American idol! Bait - bait lagu tu mengasyikkan. (Sejak bila zaidatulakmar jiwang nih!) It is so not me!!

Hari ni aku jadik perempuan giler sekejap. pagi meeting dari kul sapluh sampai tengahari. Tunggu backdrop semua siap then aku gi KL Hilton bagi the cd to the Hilton people. Guess what? Hujan lebat giler and it cause massive jammed! Darn it!!! Tapi takpe gua propoesonal hahah.. Aku belasah semua jalan! Janji akak sampai ke destinasi dengan selamat dan tepat no sesat sesat!

Bought a few MALAY magazine. (Support sikit beb ni kengkawan aku ramai penulis magazine yg 'hebat') Diana perasan la tuh! Hampeh!!! Aku cakap pasal orang lain ahh bukan ko! Ko pun bagoih la jugak!

Was driving back to Shah Alam dari KL Sentral. Jalan ko toksah tanya ahh jammed giler. Siap aku boleh sembang dengan polis trafik. Polis trafik tu pun mati kediri la kat situ sebab jammed tak leh wat apa. Polis trafik tu kata kalau hujan kat kl jangan la nak gi menyerah diri datang KL. Dalam kata lain dia sekarang sidir aku dalam ayat something camni ahh "Ape kebengong kamu ni?! Dah tau hujan masuk jugak KL Bozzoo!" Cinabeng! Memalukan company ntv7 jer! Tapi takpe aku cool. Tengah aku nenyanyi lagu Hazami ni Handphone bunyi. Number maxis!

Kisahnya...
Aku : Hallo?
????: Hi! Zaida? Hey Wirda give me your number!
Aku : (Conpiused!) Which Wirda? I got 2 Wirda. Wirda 8tv or Wirda Astro?
????: Ohh Tengku Wirda Liyana from Astro!
Aku : Ohh! Yes anything that can I help you? (Apa lagi si Wirda nih?Pas pas no plak!)
????: Ok Zayda... I'm from Interactive tv from Astro. We would like to invite you and your future hubby to be our guest in a program called bla..bla... bla...
Aku : ahh?? you sure or not? You know me or not? i'm fat you know?!
????: No worries I know everything about you! (Wah bagoih la Wirda citer semua memang nak kene dengan aku!)
AKu : So what do you want me to do?
????: Actually the topic for that episode is Internet love! We got a married couple and we need a single couple la... I heard you are getting married this July rite? Congrat's!
Aku : Ohh thanks.. let me talk to my future husband first! Will give you a call once I'm done!

Camana erk? Nak ke tak? I did ask my officemate. Boleh ke aku appeared in other tv? Diorang suh aku tanya HR. Bila aku tanya Bard dia cam taknak sebab he told me our relationship is special. Dia takmo kongsi dengan orang lain! Haihh!!! Ikut suka la! Bard pujuk aku tengok dia main futsal! Aku cam tak berminat nak gi tengok. So here am i still at this office. 10.30 pm.

Semua orang ingat syok ahh keje denga tv station! Syiookk... keje pun banyak tapi aku happy! Kalau aku kene keje sampai malam pun Aiman tak kisah! Tapi kalau yang tak leh stayback nak balik awal aku rasa tak leh la nak keje cam aku ni! Alamatnya Tumitku dibibirmu. Nasib baik Bard ok kalau tak habihla aku tukar propoesen SURIRUMAH TANGGA YANG BERJAYA DI DALAM ARENANYA!


Oklah banyak dah aku merapu! Esok cuti aku kene angkat SEMUA barang. "Berambuskan diri anda dari seksyen 18" Choy!!! It's time to change anyway! yelah aku blah takan dah kawin nak dok ngan bebudak tu. Kak Shida nangis aku nak pindah! Rileks la nanti bila aku 'bujang' (Time bard keje) Aku gi ahh lepak dengan korang! Aku gi ahhh buat lawak tapau seminggu sampai korang tak larat gelak aku kejekan!!!

Kalau aku ada lagi la kat dunia nih!!!

oklah kalau aku wat buku dah habis chapter dah ni. Sok sok aku sambung lagi. Aku nak gi tengok Friendster blog apa sudah jadik!!! Check it out!

Salam Ceria!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home