http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Kamu milik Bard ~ Abah
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, June 08, 2006

Kamu milik Bard ~ Abah

Salam...

Went back to ipoh last wekeend! tengok la segala persiapan wahh banyak ni bende. To those yang missed kenduri mood so much. Do come to my wedding! Hahahaha... Hantaran untuk bard dah siap and it is turquoise and the problem start. Hantaran bard untuk aku mak aku uruskan jugak... Sebab Bard taknak bawak dari Penang sebab apa aku tak tau la. Dia cakap kalau aku wat semua senang. Ok well planned! Siap hantaran bard nanti family dia amik kat umah auntie aku. Senang.. kang bawak dari Shah Alam ke Penang then Penang ke Ipoh jadik roti canai hantaran aku plak hehehehe

Hantaran Bard untuk aku... Ada 3 option sekarang. Main plan nak warna cream. tetiba mak aku suka hijau pulak... Then abah aku nak biru pulak. Aku conpiused! Seperti biasa aku kan pengaman PBB. Aku cakap kat mak bapak aku...

" Tema umah kita cream and merah kan? So buat jer krim! Bard takpe sebab tema kat umah dia turquoise so padan la dengan baju bersanding kitaorang kat Penang and hantaran bard"

Terus ni cadangan anda diterima! Mak dengan abah aku ni memang selalu last minute ada idea lain so aku ni adalah orang yang akan memastikan ianya tidak berjaya hahahaha.... Miss my mom already. Going back to ipoh this weekend again to finalize the furniture before dihantar ke rumah aku yay!

Last nite abah aku call. Dia meluahkan rasa hiba dan terkilannya bahawasanya aku bukan lagi milik mereka! Sedih!!!

Abah : Tahun ni Bard bayar zakat fitrah kamu tau! Bukan abah lagi!
Aku : Alah abah boleh bayarkan jugak per?!
Abah : Takleh dah.. Jeda sekarang ni tanggungjawab Bard! Lepas ni segala perbuatan Jeda, Bard tanggung!
Aku : Boleh tak kita tak payah cakap pasal ni?
Abah : Abah ingatkan jer nanti Abah dah takde kuasa kat anak abah!
Aku : Ada abah kan lagi besar dari bard!
Abah : Mana boleh! Lepas ni tak leh dok atas riba abah dah tau!
Aku : Kalau Jeda nak jugak?
Abah : Tak boleh!
Aku : Susah ahh camni!!

Sedih pulak aku dengar! Horror ni! Aku tak tau camana nak menghadapi saat masa akad nanti. Abah aku akan akadkan kitaorang. Menangis ker aku? Gembira ker aku? Tak pasti. Tapi aku bangga menjadi anak Ismail Hussain dan Sum Md Shah. Bangga bila Abah aku nikahkan aku! Bangga bila mak bapak bard kagum dengan abah aku yang akan akad kan aku. Sebab semua menantu diorang Kadi yang akad kan.

Apabila orang bercerita tentang kenangan manis kenduri diorang kat aku terasa tak sabar pulak nak kenduri. Artis datang ahh... pelakon datang ahh... Azean Irdawaty datang la Zaiton Sameon la?

Semoga kehadiran Dato' Mufti Kerajaan Negeri Perak akan memeriahkan majlis aku. Takde artis beb Alim ulamak banyak ahhh ok ker??? Aku takut ada yang kene tarbiah jer muahahahaha......

Oklah time to go oledi!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » »

April 24, 2007 7:08 PM  

Post a Comment

<< Home