http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Hmmm neighboor aku adala schoolmate aku
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, April 29, 2008

Hmmm neighboor aku adala schoolmate aku

Salam...


Batu lepas cakap fon ngan Zubec. Yes dia akan menjadik neighboor 44 aku namanya. Wahh syiook! At least ada la orang kampung kat situ hehehehe... Tapi umah dia the other side punya bukit. Aku bukit kat sekolah. Senang anak2 nak gi sekolah muahahaha planning tu erk. Ada point di situ. We are so excited to be neighboor la. Cant imagine nanti lepak2 kat umah kitaorang bila hubby kerja or outstation hehehehehee best best. (Matilah kalau bard baca!) Ohh provided kalau takde anak lagi ler.

Aku plan nak preggy by January so anak tu sama la birthday ngan aku hahahahaha planning tu penting kengkawan hahahaha.... So we will be sending our children at the same kindergarden tak kisah la CEC ker Smart Reader ker heeemmmm..... zaman sekarang ni memacam erk.
Aku dulu tadika KEMAS jer masuk gak universiti. Ni gi tadika memahal pastu jadi apa tak tau ahh... Takpe la janji tak mencurik, isap dadah ker. Janji jadik orang berguna cam aku muahahahaha...

So apa citer ari ni? Aku ada satu citer nak share ngan korang. Aku ada sorang member ni nak pinjam duit aku. Hmm kawan lama ahh jugak jenjarang sembang. Bukan banyak dia nak pinjam. Yelah bukan kedekut masalahnya dia tu pakai barang branded. Setakat cap ayam ni takmo pakai. Card credit aku tak tau lah kan kot kot dah berasap disagatnya. Baju dia paling cokia ZARA. Handbags hmm kalah aku beb. 10 kali kalah. Pastu nak pinjam duit aku yang handbag murah dan ciplak katanya. Haiihh hangin la kan kutuk aku pastu rpenya ko yang kengkononya branded ni takde duit rupenya. Aku rasakan manusia camni la harus diberi kesedaran sikit. Ko pakai barang memahal pastu hutang orang. Kalau dah tak mampu tu buat la cara tak mampu ni nak tunjuk kat orang sampai yang aku ni yang pakai handbag murah pun terbabit sama pehal! Ko tanggung la sendiri. Sensiang aku dah cakap dah. Ohh ada a few kengkawan yang sudah roger aku dia ni sudah pinjam dengan diorang gak bangsa kene mintak balik duit baru bleh dapat kalau tak kim salam Pak Abu la. Siap pinjam 200 bayar ansuran 50 plak every month. matilah Che Kiah! Belajar la cara hidup susah dulu kalau dah tak mampu setakat nak menjaga status tak jatuh ha ko makan la barang branded ko jangan makan nasik!
Aku terus jadi tension....

Hari ni aku dikejutkan dengan berita kematian anak Faizal (FBI) Hot FM dan Kak Lina. Pepagi lagi member aku si Bany sudah roger. Baby dia baru berusia 12 hari. Aku dan family aku nak ucapkan takziah kepada Faizal HotFM dan kak lina. Al Fatihah!


P/s : Yang hidup pasti akan mati.....

Labels:

4 Comments:

Blogger Masy said...

macam ni punya worang pon ade ek dey? klu dah tau cenggitu, usahlah kao membabitkan diri dlm kancah percetian dgn beliau, kerana ianya umpama menyua lehermu ke tangan algojo lagaknya.

utang 200 aku ni dah 5 thn senyaaap je mamat tu. aku fedap ni, tadi aku mesej je bini dia. lantaklah bini dia tau. aku x dpt mintak kat ko, aku mintak kat bini ko. yg penting duit aku dpt hohohohohoho matilah jatuh reputasi suami :D

April 29, 2008 4:03 PM  
Blogger zaida Ismail said...

duit 200 selama 2 tahun matilah kalau Ah Long musti bungga dah mekar mewangi banyaknya.

Aku takkan beb kes kes ni dah. Dah kene 2 3 kali dah!!!

April 29, 2008 4:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

ish..syok gak baca blog ni...hehehhe mcm bley agak jer minah papa bergaya ni...yg bestnyer dia pun balas balik dlm blog dia...ahuahuahau...dia dr usj kan? ;)

May 13, 2008 9:33 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Siapa ni? Tahla masalahnya orang yang aku tembak tu tak terasa pung!!!!

May 13, 2008 11:37 PM  

Post a Comment

<< Home