http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Adios ntv7 and Hola TV9
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, May 13, 2008

Adios ntv7 and Hola TV9

Salam...

Korang pernah tak tanya bebudak dalam lingkungan 4 ke 7 tahun apa cita cita diorang. This morning, bekas pengacara 3R appeared kat The Breakfast Show. Dengan 3 orang anak dia. Anak yang sulong nak jadik Transformers. Erk?! Matilah!!! Wondering masa aku kecik dulu orang tanya nak jadik apa mesti aku cakap Osyin hahahahahaha..... Hint Hint!!!!


Oklah. Masy... ko tanya aku nak gi mana erk? Hmm I think most of my friends dah tau aku dalam dilemma! Yes dalam dilema nak pilih yang mana satu?! Antara nak stay di ntv7 or nak ke TV9. Yup aku dapat offer ke TV9. Yes and I have to choose to go or not to go. But lepas aku fikir semasak masaknya aku rasa i need to plan for my future jugak kan. Takkan selamanya aku kat satu tempat. Bila kita berubah tempat which mean you will gain more experience with different people .....
Antara reaksi orang disekeliling aku....

Bard (asben I) - Pergi TV9. U dah masuk 4 tahun kat ntv7. Cari lah experience lain (Erk?) Abah - Bagoih ler... Boleh la Bertaranum dan mengaji selalu... Tambah pahala (Adus!)
Mak - Kalau kamu rasa ok pergi la.... (Mak aku sempoi)

Elly - Kalau masyuk gi ler tak payah fikir ( Calculative mind!)

Abby - Gi la...

Diana - Ada increement ker babe?

Aimi - Yay best zaida TV9 (Aimi from TV9)

Botak - Ko buat apa beb? Brand lagi? (Ahhh ahhh)



Ermmm.. I ve made my decision... I AM GOING TO TV9. Already submitted transfer form to HR. So lepas ni aku akan berkerja keras bersama team TV9 seperti Rona, Kak Farah dan yang lenlain lagi la. Hope we can achieve the target and we can get big fat bonus! Hahahahaha.... Boleh la akak gi jenjalan.... Dan get myself pregnant. Haaa..... tu kene consider gak kan...

So kalau korang ada komen ker ada idea bernas ker boleh la komen kat entry ni. Adakah aku telah membuat keputusan yang baik? Tak? Atau aku patut gi TV9. Send it to me babe! :)
What ever I do even aku bukan ngan ntv7 lagi ntv7 selalu Dekat Di Hati aku and TV9 akan Sentiasa Di Hati....

P/s : My sms tone already pakai Dekat Di Hati punya song hehehehehehe....

Labels:

16 Comments:

Blogger Masy said...

oo tv9 ok laa tu. kan masa awl2 tv9 ada buat pencarian pembaca berita tu kan? aku ckp kat mak aku, klu aku try ok tak? mak aku kanmain suke lg hihihih tp aku pemalu la beb, so tgk jelah org baca berita wahahahahah~

selamat berhijrah. hijrah itu pengorbanaaaaaaaaaaaaaaaan, hijrah itu perjuangaaaaaaaaaaaaaan, hijrah itu persaudaraaaaaaaaaaaaaaan, hijrah mmbentuk perpaduaaaaaaaaaaaaaaan

aku je yg x hijrah mana2 lg. klu tv9 ade kosong kat mana2 habaq laa ahahaha~

May 13, 2008 2:39 PM  
Blogger Eureka! said...

Sedey...

May 13, 2008 2:43 PM  
Blogger theroyalmonkey said...

weehhoooo!!! yeay!!!! welcome zaida!!!!

May 13, 2008 4:23 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Masy... kalau aku dengo ko nyanyi musti tragis kan?!

May 13, 2008 5:40 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Eureka... jangan sedey you will always see me at the ofis jugak. Tu lerr... sometimes i can be too emotional.

May 13, 2008 5:41 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Yess Rona.... You better welcome me if not aku nanges hahahahahahah

May 13, 2008 5:42 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Jap jap jap masy... ko nak baca berita erk??? ROna... boleh ke screen test ni?!!1

May 13, 2008 6:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

cik zaida, all the best kat tv9, okey la tu..ekekeke..nanti tunggu aku pindah umah..kita gi celebrate ekk..

May 14, 2008 9:21 AM  
Blogger LindaMunshi said...

TV9 ke NTV7 ke...basically sama jek kan? Tak yah pikir-pikir...sama jek..apa pepatah mat salleh tu kata? Hah...same shit different day...cenggitu ler lebih kurang tapi memandang kan tu periuk nasi ko kita ubah ler same beras ke mende...sedap sikit bunyinya hehehe :P

Kalo nak tukar angi...tukar angin betul betul lah...masuk Astro ke..CNN ke...MTV ke...channelv ke...Disney Channel ke...Al Jazirah ke...tu baru kena ishtiharah & pikir masak-masak hahaha. Apa lah yg complicated sgt? (amboi pandai nya akak yg satu yg dok ngelat kerja sejak azali ni berkata-kata muahahaha)

May 16, 2008 6:56 PM  
Blogger madame blossom said...

i don't know la condition kat tempat kerja you.. but a change is good. learn more from different environment kan?

May 16, 2008 9:09 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Zubec,

Yes.. tu yang aku tunggu tu ko nak buat housewarming kan??? kan kan?

May 20, 2008 10:47 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Mummy Sarah,

Lain la.... TV9 more islamic... ntv7 urban lain la tu hadoii susah cakap ngan lady of leisure yang low profile ni. Oit terkejut dengar cerita akak last Fariday yang kita terserempak kat OU tu ler.

May 20, 2008 10:49 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Madame....

Yup i will learn more about programs basicly. I have to champion Akedemi Al Quran hehehehehe

May 20, 2008 10:49 AM  
Blogger Babysmooches said...

Oh, Zaida, you are going to TV9? So I won't be seeing you at ntv7 dept anymore lah....

May 26, 2008 5:17 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Yes Sharon... If you want to see me please go to 3rd Floor North Wing of Sri Pentas ok ?!

May 26, 2008 5:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]nero trial version, [url=http://firgonbares.net/]nero 9 uninstaller[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] oem software market ball software price
discount vista software [url=http://firgonbares.net/]office suit software[/url] oem software with
[url=http://firgonbares.net/]macromedia animation software[/url] buy reason software
[url=http://firgonbares.net/]academic educational software[/url] microsoft software drivers
microsoft office standard edition 2003 crack [url=http://firgonbares.net/]online shops software[/b]

November 19, 2009 11:56 PM  

Post a Comment

<< Home