http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: My Labour Day?!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, May 02, 2008

My Labour Day?!

Salam...

Hmm... apa korang buat Labour Day semalam? Makan tido la korang erk? Tu musti kerja Masy and Tipah. Apa lagi diorang nak buat hehehehehe... Lee kat UK ada ke Labour Day? Takde erk? Sian ko erk hehehehe balik ahh sini ada Labor Day tapi takde la party Havanah namanya..... Heheheheh...

So semalam aku mangkit pagi hantar bard gi office dia then aku balik buat laundry then habiskan buku 'Bukan Terlarang" besstttt sangat citer tu. Sedar sedar jam dah pukul 1.30 matilah aku kene gi office lawyer kul 3 kat Putra Heights nak sign SNP ya aku tukar lawyer. Sebab lawyer dulu tak efficient sangat. Document banyak salah. Nasihat aku before sign apa apa agreement baca dulu walaupun ianya setebal 4 inch. Kalau tak paham bahasa lawyer get somebody to explain it to you like what i did. I learnt a few words la cam mutandis la apa la... banyak la lain lagik. Tapi takpe aku tak perlu ingat sangat unless aku nak beli umah satu lagi hheheheheeh.... Oh and aku and bard gi amik tuan umah kat Carrefour semalam dia datang naik bus all the way from Teluk Intan. Yes dia orang kampung bapak aku. And they promised nak bawak aku gi makan mee rebus kentang bila aku balik kampung. Aku akan tuntut. Sebagai balasan diorang mau rendang ayam. Ok tu kecik punya hal.

So lepas signing semua.... YES!!!! Aku dapat discount harga umah dari tuan umah. Yay!!!!! So can shopping sakan kat Kuching bulan 7 ni yay!!!!!!! Hopefully la erk. Beli barang umah. Bestnya. Alhamdullilah!!!!! Murah rezeki !!! Kalau pregnant lagi murah rezeki abah aku kata. haipp bapak aku dah hint plak. La ni aabah selalu lagi call sebab number maxis plan tu kan free kalau dia call aku. Matilah! Ceramah ugama la aku kene.

Owner bawak kami gi tengok umah baru yang dia beli kat Putra Heights. Mana la tuan umah aku dapat duit bebanyak ni?! Umah yang aku beli ni takde hutang bank. Yang umah ni dia beli cash RM550K Oiittt ko rompak bank ker?! Aku kene belajar camana dia buat business ni. Dia pun bukan buat business kerja ngan United Nation plantations jer. *** Pening la! Anyway rumah tu cantikk giler yer la RM550K what do you think. Cam umah aku murs jer. Ohh and dia siap cakap umah yang aku beli tu Fung shui master sudah tengok memang good location and strategic. Good fung shui tu yang dia beli. Matilah kurafat. Kalau abah aku baca entry ni mau dia tarbiah aku seminggu.

Then lepas settle semua Raja call ajak gi umah kak linda dia nak gi Abu Dhabi hujung tahun ni lepas dia deliver her third child. So dia buat farewell kenduri la. Yes hubby dia (Abang saiful)akan berenti kerja dgn MAS then kerja ngan airlines sana. Whoa!!!! Bestnya akak linda akan jadi lady of leisure selama lamanya aku sungguh jeles! Ohh not to mention....

Aku : Apa citer ni?! Nak pindah.... plak...
Abang Saiful : Rezeki anak.....
Raja : So bila pegi?
Abang Saiful : 3hb ni tapi kaka linda lepas bersalin.
Aku : Apsal tak bersalin sana. Kalau orang lain dah eksyen anak lahir kat oversea.
Kak Linda : Ko gile tangan pak arab besar tau.
Aku : Ohhh tak faham la?!
Kak Linda : Tu ler aku suh beranak tak mo aku jugak la yang beranak lagi ko bila??? Cepat!
Aku : Ok tahun depan ahhh.... Best erk jadi lady of leisure...
Kak Linda : Aku jealous ko kerja ngan TV!!!!!! Glamer tu.....

Hehehehe jealous rupenya kakak aku ni. Takde apa yang glamour. Besa jer bukan aku dok ngan artist pun. Diorang pun cam kita gak bukan kaya sebab nyanyi belakon jer ada kerja lain gak business sana sini cam ND Lala kaya sebab business dia tu. Harap nyanyi kenyang famous jer la.

Neway kak linda masih maintain cam dulu tak gemuk walau dah beranak 2. Jumpa kak Sapura and Tengku Zariman pun aku sempat jumpa. Ingat boleh la jumpa kak Diana dan kembar cantiknya tapi dia tak datang! Tensi!!!!! Maybe we will throw farewell party for her lepas dia bersalin. Apa apa pun ni gambar semalam....

Happy Family.... :)


Raja and Tengku bertemu....

The Couple from Bukit Subang


The akak and budak ribena last time la.... she called me JAWS


The Diploma Mass Comm Batch!!! MC110 99/02 UiTM Shah Alam
I am off to PWTC for AIM15.... For all the nominees good luck. Kalau kalah cuba lagi tahun depan. Kalau menang ahhhh datang la for The Breakfast Show, Quickie and MHI kat Media Prima nooooo........

Al- Fatihah to NAZA's family...

p/s : Aku rasa laporrr sangat tapi tak tau nak makan apa la..... Tensi!!!!!

Labels:

14 Comments:

Blogger theroyalmonkey said...

all the best for AIM... ;)

May 02, 2008 1:25 PM  
Blogger Masy said...

kemsalam sume artis yg kenal aku ye hihih.

ha'ah semalam aku dok umah sajork. makan tdo hohohoh mana x gemuk! tp malam td tersiram perot sndri dgn air panas mendidih. rosak laaa perot aku dah berbirat huhuhu~

May 02, 2008 2:27 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Toche RONA!!! LAP u ohh aku utang ko lagi 3 telemovie erk??? Ko hint erk!

May 02, 2008 2:46 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Masy... ko ni dah takde tempat lain nak siram ker? Haiihhh lenkali bancuh la milo ker nescafe ker kasik aku minum!

May 02, 2008 2:47 PM  
Blogger Masy said...

aku nk bancuh teh O bharat laa time tu, tu laa ati aku ni masin *sbb dlm ati tersebot - ni tumpah gak air ni kang* sekali tumpah kat perot aku lak. apeke malangnye aku ni huhu~

tuan alang still apdet blog dia, tp x slalu ler.. arinie ade dia apdet hehe

May 02, 2008 3:43 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Tuan alang tu apa add blog dia cam takde jer yang kat link aku tu. Oittt camana nak letak shoutbox?

May 02, 2008 4:21 PM  
Blogger Masy said...

cari shoutbox memana yg ko berkenan pastu tampal kat template blog ko. begitulah caranya menampal shoutbox menampal shoutbox menampal shoutbox (aku nyanyi ni) hehehe

tuan alang: http://mokhzanie.blogspot.com/

May 02, 2008 4:48 PM  
Blogger zaida Ismail said...

aku dah ada tapi takde coding

May 02, 2008 5:13 PM  
Blogger Masy said...

xde coding shoutbox tu ke maksud ko? ko g tgk balik kat mana ko dpt shoutbox tu, mesti ada.. ko gode lelebih sket heheh~

May 02, 2008 5:21 PM  
Blogger Unknown said...

Takpalah nok kat sinniew ad-dinch labour day pun (labour day?? hari beranak kah??? heheheh)...kat sinniew ado Bank Holiday Monday instead..so yes, still long weekend lah jugak hehehe

Wehh sedap makan!!!! Nak cikit!!!

May 02, 2008 9:24 PM  
Blogger amirhamidiamha said...

Labor? labour kot...
SNP? S&P kot...

huahua!

May 03, 2008 2:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Heheehe labour day dahhh salah eja. Kene buat Spelling B contest ni muahahahaha.... ni takde spell check plak hahahahaha...

Amboi Lee kat sano tu ada bank day ahh bankrupt day ado tak? Hahahaha so camana tido la bank day erk ker party sampai pagi?

Yerr en amir caye calah spell!!!! Hahahaah takpe kalau ko baca blog aku banyak yang salah spell. Huahahahahahaa

Masy dah tak larat nak godek dah?!!!!

Aku la zaida pinjam lappy orang ni takmo letak my username here....

May 06, 2008 1:14 PM  
Blogger LindaMunshi said...

Wey...royalty skrip aku mana beb???? :P

Mencinya tgk baju Nor Arfa Batik ku itu...bayar mahal-mahal buat aku nampak gemok giler...ke mmg aku dah gemok huhuhu :P Sia-sia bayar trainer mahal-mahal lepas tu ngandung dan gemok balik...oh aku yg sentiasa dlm kerugian :(

May 16, 2008 7:00 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Mummy Sarah ...

Dah kaya raya pun nak royalti lagi.... Cantik handbag aritu.. Musti banyak lagi kat umah kan. I jealous you!!!!

Oit Orang ngan dung memangla gemuk... oppsss... hehehehe

Tapi i was suprised bila tengok kak Linda dah kurus heheeh sebelum beranak lagi gemuk....

Past jer la trainer tu kat i?!

May 20, 2008 11:00 AM  

Post a Comment

<< Home