http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Time for first check up.
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, September 18, 2008

Time for first check up.

Salam...

Nuzul Quran nothing much yang aku buat just tengok tv all the way. Bard suruh aku jangan puasa. Tapi aku rasa aku larat puasa lagi so baik aku poser. Kang nak kene ganti sama gak. Berbuka semalam takde apa yang aku makan sangat. Nasi sikit and banyak minum jer. Kak linda pesan banyakkan minum air fresh oren untuk elakkan baby kene jaundice. Hmm... kembong la aku minum air banyak muahahahaha...

Thanks to those yang berkongsi tips kat Facebook. Minyak ikan, obamin and strech mark cream. Aku dah start pakai the cream before kulit merekah hahahahaha... Biar gemuk janji kulit mulus jangan kulit merekah matilah alien hahahahaha... Thanks to Rowena and Tengku Muna for the tips.

Mak is coming tomorrow. Udin dah ada kat sini shopping raya. I am so jealous! Tapi yang best kali ni dia datang baik dari biasa. Tolong aku. Aku duduk atas dia dia tak bising pun kalau tak dulu hmm jangan harap dapat pegang dia. Dia bawak lauk dari kampung untuk aku. Kari kepala ikan and rendang udang galah. Aku tak mengidam pun. Tapi dah dia bawak aku bedal.

Alhamdullilah so far aku tak muntah, loya mau pun pening kepala. Everything looks good. Cuma aku tak berapa lalu makan. Bard? Ha dia memang banyak mengada sikit. Takmo jalan jauh penat la, lapar la aku pun musykil siapa yang pregnant sebenarya.

Oklah going off to see Abang hasby dia masuk ward denggi.

Labels:

4 Comments:

Blogger Masy said...

ada org awal2 ni takde morning sickness, tp lps beberapa bulan baru le merasa. eh aku ni bkn bcakap dr pengalaman ye, ni pengalaman org len hehehe.

apepon take care jeda! best laa ko bole nk mengada2 alasan pregnant org x marah oit hahaha.

September 22, 2008 9:24 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Hahaha ye ker? Aku takut la later kene morning sickness. Teruk ohh aku harap aku ikut mak aku tak kene. Tapi kalau kene nak wat camana...

Nak mengada ngada erk? So far yang mengada laki aku camana?

September 23, 2008 11:39 AM  
Blogger eLLe said...

jeda, after check up, doc x suruh jgn pose ke? dr kite ckp even kite tahan pon berpose, tp baby x tahan..

tp since doc ko x ckp pepe, okla tu..lagipon cam kite ni sbb x pose risaukan kesihatan baby, kena ganti balik n bayar fidyah..sebulan tu..huhuhu..

September 23, 2008 3:32 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Ahh aku dr cakap aku ok and baby pun ok so kalau aku tak larat pose boleh bukak tapi so far ok sebab aku berbuka makan banyak gak. Plus minum milo and soya pun banyak. So so far ok.Lagipun aku takde muntah or apa apa so dr cakap ok.

Biarlah kasi baby ni belajar pose awal awal hehehehehe

September 23, 2008 4:21 PM  

Post a Comment

<< Home