http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Rumah Baru!
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, September 12, 2008

Rumah Baru!


Salam...

Dah lebih sebulan aku tak update. Sorry i very tha busy. Quick update :

1. Tahniah Shelly yang sudah mengandung sebulan setengah.
2. Tahniah Aziz dengan kenaikan pangkat sebagai CEO. Kelass kau!
3. Good luck to Ayuz yang akan bersalin bulan depan (anak ko musti baik sebab lahir Oct cam aku)
4. Aku baru balik dari kodiang Kedah last weekend. Makanan BEST!!
5. As of now puasa aku full!

Ahh.. tahlah semua orang sibuk prepare for raya aku n bard lain plak cerita. Kitaorang sibuk cari curtains and lampu umah hehehehe... At this point of time ussually ko akan stressed out la dengan pilihan memasing. Aku rasa dah 2 kali bard gi kedai lampu and tukar lampu. Aku? Lampu is so much Bard punya pilihan sebab yang aku pilih ala ala kene jual elly baru boleh beli hehehehe... So forte mak hanyalah curtain tapi semua tak menarik. Walaupun tak terror aku buat buat terror. Insya Allah minggu depan aku akan dapat kunci. So let bard get the electrician pasang lampu and kipas than baru cuci umah. So dapatlah aku raya di rumah baru!

Anyway... ramai dah start jual kuih raya. Rambang mata gak la.. Aku memang dah tak sempat tempah baju raya seperti biasa beli yang dah siap. Malas nak fikir!Tapi masalah la pulak nak pilih baju yang dah siap ni. Bard ada belikan satu kurung modern pink kaler.

Bard : Ni pakai raya kedua ok
Aku : apsal?
Bard : I taknak pakai baju melayu warna pink
Aku : So u nak pakai baju melayu kaler apa?
Bard : apa apa selain pink dan yang sewaktu dengannya.
Aku : Ohhh...

So kene la cari kaler lain plak. Apa lagi kaler yang ada. Aku nak cari black and white. Satu lagi hijau atau biru. Atau kedua duanya sekali. (Cam mahkamah punya statement plak)

Oklah aku chow dulu.. kang petang aku update lain. Borring!

Labels:

9 Comments:

Blogger eLLe said...

waaaaaaaaaaaaaaa jeda dah updateee blog...huhuhu...dah bersawang tau :P

beshnyaa nak masuk rumah baru :)

September 12, 2008 8:00 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Best la sampai nak kene declare bankrupt hahahahaha... so nanti ko nak beli umah siapkan je la 20K untuk lawyer, lampu, langsir, and kalau nak beli furniture baru kene up lagi tu.

September 15, 2008 9:18 AM  
Blogger Masy said...

umah aku smpi laa ni blom ade langsir ahahaah. ko ade skodeng mana2 tmpat yg ada jual langsir cantik ke?

September 15, 2008 9:41 AM  
Blogger Masy said...

oh ye.. ko suspect ko pregnant ek jeda? wiwiwiwiwiiwwiiwiwiwiwiii

September 15, 2008 9:42 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Masy.. lanssir cantik yang dah siap paling cantik kat FELLA Design. Heheh mahal tuh... Aku beli kat Jusco sementara nak tempah lain.

Aku suspect aku pregnant! Suspect baru nanti confirm aku bagitau. Yang confirmed mengandung Elle!!!

September 15, 2008 9:48 AM  
Blogger Masy said...

jeda, aku nk mintak tolong neh. tp cam lawak sket laa. aritu aku tgk nona baru2 ni, kenan laa kat satu baju from butik Secret ke hape nama dia. ko leh tak riki2 kat mana butik tu? aku nk bli baju raye ni, takdok baju lg huhuhuuhhuhuuh

bole tak?bole bole?

September 16, 2008 8:35 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Nanti aku tanyakan ok... ko tak try google?!

September 16, 2008 12:48 PM  
Blogger Masy said...

oh lupe nak bgtau. dah dpt dah, aku jengah kat wsite tv3/nona ramai yg tanye. hehehehe (^_^)v mintak2 ade laaa lg baju yg aku bkenan tu huhuhu

September 16, 2008 2:25 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Aku doakan ko jumpe heheheehhe

September 16, 2008 3:39 PM  

Post a Comment

<< Home