http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: The 3rd check up
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, October 23, 2008

The 3rd check up

Salam...

Aku dah memang hilang selera makan. No morning sickness, takde alah, good shape tapi... Tak selera makan. laksa pun aku tengok tak menyelerakan. How la?! It used to be my favorite tau. Tadi open house media prima aku tengok laksa tu haiyohh tak menyelerakan. Apa yang aku suka sekarang? What ever yang used to be aku tak suka dulu. Chocolates, roti manis, what ever roti la semua aku suka.

Last Friday aku gi check spinal kat Damansara Medical. Yelah aku ni kan ala ala second hand tulang belakang. Then Dr Malek check la belakang aku. So dia kata semua ok capable for twins tapi bila dah masuk bulan ke 8 maybe aku kene banyak duduk and jalan la kan sebab takut nanti belakang aku ni jem sikit hehehehe....

Tadi pagi aku ada 3rd appointment ngan Dr Mazitah. On my pregnancy la. Aku ada 2 weeks check up since the 1st appointment sebab masa tu baby tak berapa nampak. Today masa aku pegi dengan bard ramai gak orang on waiting aku no 4. Macam - macam ragam yang aku tengok. Tapi aku tak cakap apa apa ahh...

My turn...

Aku : Assalamualaikum....
Dr : Waalaikumsalam...

Kitaorang salam muah muah pipi jap and dia sempat bagi salam kat anak aku...
Dr : So macamana? So far?
Aku : Ok.. masih cam biasa...
Dr : Ye ker? Berat turun 3 kilo ni? Semua orang gaining.
Aku : Erk.. tu la tak berapa selera makan...
Dr : Ada morning sickness?
Aku : Takde pulak cuma haritu gi Bentong muntah sebab jalan teruk.
Dr : Takpelah camtu lepas ni gi semua open house makan banyak banyak ok.
Aku : Ok lah...

Dia amik tekanan darah which is normal. 120/70 katanya...

Dr : ok jom kita tengok baby pulak apa citer kat dalam tu...

Aku pun gi la baring sambil merenung screen depan aku ngan bard.
Dr : Haa.. dah nampak dah 2 tu... alhamdullilah...
Aku : Confirmed la ni?
Bard : Memang confirmed?
Dr : Ha tu nampak ada dua tu. puan jangan risau walaupun diorang ni dalam satu kantong tapi ada dinding yang mengasingkan diorang. So the pregnancy is in good condition.
Aku : Which one yang 1st?
Dr : Yang depan tu most likely the eldest.

Masa tu aku tengok dia diam jer pastu tetiba dia berpusing pusing and tangan dia gerak gerak.

Dr : Yang ni si adik pulak.... ha tengok tak diam diam ni... buat party kat dalam ni.
Aku : Yang adik ni kecik sikit?
Dr : Its normal tangan kita pun tak sama saiz so maybe the adik ni kecik sikit tapi bila dia keluar nanti sama. Ni kembar seiras ...
Bard : Ni tengokkan cara macam boy.
Dr : You ll never know kekadang perempuan pun active...
Aku : Takpelah tak kisah janji sihat la semuanya...
Dr : Insya Allah...
Bard : So... berapa bulan dah ni?
Dr : Dah 11 minggu dah ni...

So korang boleh la tengok ada belahan dedua tu tetengah dia ada dinding untuk give space for each of them hehehehehe.... Errrmm anyway apa apa pun aku suspen jugak 2 ni. Mau cari orang jaga. Mak sudah cakap tinggal Ipoh camana erk? Baling syilling la aku!!!!


Labels:

2 Comments:

Blogger Masy said...

takkan nk tinggal anak kat Ipoh kot? huhuhuhuuhhhu

October 24, 2008 9:19 AM  
Blogger zaida Ismail said...

Will see how first susah nak cari orang yang boleh jaga dua sekali kang sian anak aku terabai.... hehehehe at least kat ipoh aku senang hati sikit sebab Puan Som jaga...

October 24, 2008 10:52 AM  

Post a Comment

<< Home