http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: My Aidilaha my my big tummy
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 10, 2008

My Aidilaha my my big tummy

Salam...

Ahh perutku semakin membesar bagai johan and I m sure the babies too. Excited but at the same time I started to feel ada butterfly kat tummy aku. Hello.. you guys havent pay the rent for the past 4 months and please be nice to mommy occay! Hehehehe Mengikut kata mak the butterfly feeling tu is them. You will feel it more frequent lepas ni and it will be more harder. Erk?! I really need to do the 3D or 4D scan asap.

My raya haji is actually cam makan marathon in Ipoh. Mak masak non stop and aku jadik tukang rasa. Sampai Boy and Udin tanya "Oit kamu tak kenyang ke yong?" Ahhh... no komen la huh! Sebab bila kat Ipoh aku lapr setiap setengah jam. Kat sini tak pulak! Anyway... aku rasa aku makan banyak kat ipoh dari hari jumaat sampai selasa aku dok makan jer. Gi umah tok mun aku makan, gi umah makcik semua makan. So on 21st ni ada fifth check up aku rasa berat aku akan naik lebih kilooo... haa... sure gynea aku impress kan?

Pagi raya aku dok mengadap program aku Qurban dan keinsafan. Yang lenlain gi surau solat ler... sesambil aku menjaga rendang mak kat atas dapur. Ohh and abah cakap rendang tu sedap haruslah aku yang jaga hehehehe... Then diorang balik solat semua sibuk menyalin baju nak gi Korban kan lembu dan korbau. Aku ngan mak mencelah ke rumah tok mun. Ada bihun sup sedap weh! Terajang dinding pecah.

Puan Elle! Aku sebenarnya telah berusaha untuk menjejaki Puan Haslinda dan Encik Syihan untuk mengambil gambar anak mereka tetapi usaha itu telah digagalkan oleh mak ndak kerana dia telah mengkidnap mereke ke Changkat lada. Unless aku pay them ala ala jutaan ringgit baru boleh gi sana amik gambar. Nampak gayanya pasangan itu mengalahkan Nicole Kidman yer! Takpe usaha tangga kejayaan. Aku akan terus berusaha untuk menjejaki mereka lagi.


Anyway... looking foward for Christmas sale in KL. Abah and Mak nak datang on 23rd Dec so the shopping will be a lot of fun because taukeh is on board la. Aku nak shop for the twins. Yelah ni dah 4 months plus dah bloated by the 7th months tak tau la kan. So memandangkan ada sale ni it's a good time la kan for GAP ker, Osh Kosh ker, Hallmark ker, Pumpkin Patch ker, Tesco pun ok. Hehehehe i m looking for a hotslings so senang nanti nak dukung the twins. Bard satu and aku satu but i dont think Bard nak pakai tu. Dia kan kekadang DIVA! Hmm... will see how DIVA dia bila the babies arrive. Haa.. masa tu nyanyilah lagu London Bridge yerr bebanyak.

Masa aku balik and melepak kat dapur mak aku. Mak tak habis habis nyanyi lagi Leaving On The Jet Plane. Hello... nak suh aku balik ker nak suh aku travel? Dulu masa kekecik and sampai aku sekolah menengah mak selalu nyanyi lagu ni aku rasa ni lagu favorite dia la tu. Takpe lah at least dia tak nyanyi ali Amelina kat aku. Habislah aku .... apa apa pun aku dah rindu kat mak and masakannya hehehe dia ada tapau aku 4 lauk! Semua kat dalam fridge and esok hari cuti aku akan panaskan semua lauk and masak nasik. Best best tak sabar nak hari esok aku cuma beli sayur jer. Rasa nak makan bayam!!! Suria... suddenly aku teringin nak makan gratin ko! Yummy!

Oklah got to go... will merapu again on Friday ok. Untuk pasangan yang beraya di London raya lepas. Kim salam kat Wills erk cakap kat dia akak bz raya ni tak sempat nak beraya kat Istana dia hehehehehe

P/s : Is enjoying Here I am again and again and again...

Labels:

5 Comments:

Blogger :: Nia Rashid :: said...

yummy...sedap nyer mkn...kitaorg raya2 mkn ikan kembung ngn sambal belacan jer tau! :(
weii...asal aku sms ko x reply?? hope ure okay...pe2 roger ek!

December 10, 2008 6:20 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Haduiii tak sempat bayar bil balik kampung lupa dirik! Kene bar and abah cakap tak payah bayar balik esok baru bayar boleh?

December 10, 2008 6:23 PM  
Blogger MizzPhyz said...

Vah! Vah! Vah! aciii.manyak ko telan time ghaye ye senah?
hek hek hek!

December 11, 2008 8:00 PM  
Blogger Eureka! said...

Zahrab pun cakap kuah laksa I sedap sebab dia tolong kacau..Piiiraaahhhhh!!! Kacau tak sampai 2 minit lagi mau cerita..

kalau nak beli sling, beli yang macam style maid indon I angkat baby, yang macam kain tuh.. jgn beli yang macam bag tuh...

December 11, 2008 10:14 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Wahh mis phyza dah tau blog aku ni matilah kene kutuk hahahaha

Kak Lotfi,
Zahran memang betul I sokong! Tu la sling tu i nak beli... so bila jenjalan tu takdelah mak patah pinggang kan.

December 12, 2008 3:13 PM  

Post a Comment

<< Home