http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Sakit Belakang!!! Noza Warded? Haiihh what a day?
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, December 16, 2006

Sakit Belakang!!! Noza Warded? Haiihh what a day?


Salam...

Last Thursday aku bangun tido macam biasa. Bersiap gi kerja and masa aku turun kereta nak ke ofis. Ouch!!! Bard tanya "kenapa?" Aku jawab "sakit belakang". Apa yang aku fikir masa tu hanyalah 'Mungkin aku bangun salah and terkehel kot' so here you go aku ignored sampai lunch the pain was really terrible. Everyone been teasing me "Pregnant kot!" haiihh I M NOT PREGNANT that's for sure. So petang tu I went to see my panel. As ussual Dr. Shagum membebel kata aku pasal angkat bende berat and bla bla bla. The worst nightmare happened bila Bard masuk sekali jumpa doctor. He recommend me voltaren (pain killer) so aku dah happy tak payah la amik jap. And Bard open his big mouth asked the doctor to give me a jap. Apa lagi aku pun nangis la... here you go one injection on my right butt! I refused to talk to him for half an hour. Because the jap didnt work at all! I still feel the pain until I took the voltaren. I got 1 day MC.

Friday...
Aku bekerja di hari jumaat walaupun ada MC. Petang I went to my panel again because i still have this badly pain on my back which refuse to go AWAY! And i told her i dont want another shot please! This time she asked me to give some 'sexy pose'. Suruh aku angkat kaki and ect which is I cant! She wrote a letter to SJMC! Again aku cakap I dont want SJMC. I want to go to Pantai. Aku rasa dr tu pun taknak cakap banyak dia merujuk aku ke Pantai Medical Center Bangsar. Thank God! Bard drove me to Pantai. Sampai kat entrance the receptionist asked me to sit because she said I need a wheel chair! Then one of the nurse datang dengan wheel chair. Aku taknak duduk la dengan reason aku masih boleh jalan. But then the nurse 'tipu' aku kata emergency room jauh. Aku pun duduk la padahal emergency room dekat giler.

Dr datang 'meraba' pinggang aku yang sakit. Dr. Sikh, Pakar neurology Pantai tanya aku boleh baring tak? Aku cakap once aku duduk aku susah nak bangun.
Dr : What happen?
Aku : Nothing happen suddenly I got this terrible pain at my lumbar.
Dr: How do you know it is lumbar?
Aku : I asked Dr Shagum, he told me that part called Lumbar.
Dr : Good girl! So I think we need to X- ray you. From the way you walk macam slipped disc.
Aku : Ah?
Dr : I will give you a jap....
Aku: Enough with jap. I got one jap yesterday and it didnt worked at all!!!
Dr : Ok then. We'll give you pain killer then.

Even worst nightmare to me! Slipped dics may cause you warded. Worst case scenario! Aku diminta memberikan pose baring yang menarik untuk x ray itew. After the x-ray semua. *Tukang xray aku lelaki yang lembut orangnya. Akak suka.

Dr : We need to put you on ward. While we analize your x - ray pictures.
Aku : Do I have any other choice?
Dr : Yes. If you dont want to be warded we need to supply you with a very high pain killer (Controlled medicine)
Aku : Ok good enough rather than masuk ward.
Dr : Then I need you to come for MRI on Tuesday. Take a good rest. With those pain killer you takkan rasa sakit anymore because those tablets is meant for sakit keterlaluan.
Aku : Ok .... *dalam hati bila aku boleh turun dari wheel chair ni?

So there you go selamat aku dari tido kat ward. Kalau tak? 3 hari ok. Kerja melambak kat opis tu lagi sesuka nak dok ward. Aku dapat MC 3 hari starting today till monday and here i am once again kat opis... hehehehehe Sakit dah takde dah. This tuesday kalau dah tak sakit aku cancelled je la appointment dgn Pantai.

Sakit sakit pun still do some chit chat with Nad. Confirmed! she's pregnant 3 month going 4 dah la. Siap tanya aku "can I steal some of you busy hours just to do some catch up?" No problemo dear anytime just drop me an email. I try to drag all of our lepak geng to join us. Hey thanks for the pictures ya! Will put it kat friendster.

* Noza masuk SJMC malam tadi disebabkan keretakan tulang tangan. Beb aku dah nak blah gi tengok ko ni.

6 Comments:

Blogger Masy said...

hukhuk sian ko ye..moga cepat sembuh laa jeda. saket blkg mmg naya kan?hukhuk

December 18, 2006 8:39 AM  
Blogger madame blossom said...

lerr.. zaida.. cannot biarkan gitu.. must go check up. even tho da tak sakit. u wouldn't want something worse to happen kan?!?

ah kan kakak ko da beleter.. =D

Take care dear. I doakan u terus sembuh, but seriously u shud go on with ur appt

December 27, 2006 2:35 AM  
Blogger eLLe said...

jeda..hang ape kabaa?? dah cehat blomm?? still mc erk??

aritu mase jumpe mak hang kat kj mase anta makyang p haji..mak hang la bagitau ko masuk spital kena operate psl ade cecair dlm tulang blkg kan??

moga2 ko cepat baik erk..cepat semboh..

January 03, 2007 2:00 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Masy... Memang kes naya!

Blossom, thanks for your advice. Memang betul there is something serious!

Elle, aku dah sembuh. Apsal ko tak datang? Aku saja dok ward Pantai supaya ko senang datang tapi ko tidak menghadirkan diri langsung. Sadis!

January 08, 2007 9:11 AM  
Blogger eLLe said...

weh..mak hang x sound lak hang kat hospital mana..kalau tau hang kat pantaii je, dah lamaaa dh dtg..hehehe..

sori ar beb x jengukk..anyway baguslaa hang dah sihat :)

January 19, 2007 11:25 AM  
Blogger zaida Ismail said...

dah sihat and dah ada massage machine yang beshhh giler. Beb bila nak datang umah???

January 19, 2007 12:09 PM  

Post a Comment

<< Home