http://zaydaismail.blogspot.com/ View Blog The Journey To Zaida's Life...: Penatnya tak terkata
Daisypath Anniversary Years Ticker Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, October 28, 2008

Penatnya tak terkata

Salam...

Aku telah berjaya memindahkan barang umah ke our own house dah. happy la! Tapi penatnya Allah je yang tau. Bard sampai sakit sakit kaki. Ohh during the pindah aku tak sangka ramai yang datang. Antaranya Abah, Mak, Udin, Boy, uncle Wan, Maksu, Shahira, Ayoi and Idham. Maksu dan keluarganya la ni. Hmm.. interior hasil usaha mak, abah, maksu, uncle Wan and bard. Udin ngan boy tukang angkat jer. At the same time aku ada upah 2 orang guard umah aku tolong angkat barang. Aku rasa time kemas hall bawah jer dah 5 kali tukar kedudukan furniture. Suka hati korang la. Janji aku tak payah angkat. now we are happy at the new house. Cumanya aku kena kemaskan buku buku aku yang melambak tu kalau tak bard cakap dia mau kasi orang. Kijam!
Malam Sabtu aku bermimpi. Anak kembar aku dalam 2 years perempuan then diorang main lipstick aku. Then aku tanya diorang siapa yang main. Diaorang tunjuk each other. Oh my god since diorang kembar seiras aku terus frnin. I can forsee its coming. Tapi betul ker perempuan?

Semalam Kak Ikin and family datang umah aku. Dia gynea kat klang. Anak dia si haikal dah 6 bulan dah. Memang totally different muka dari lahir sampai la ni. Maksu, Mak Long ngan mak sibuk suh aku letak Haikal atas perut aku sebab mengikut kata orang tetua kalau baby dalam perut aku boy Haikal akan tendang and lompat sebab gang tapi kalau girl dia akan diam je. So aku pun saja la takmo menghampakan diorang yang dah penat angkat barang aku dukung la si haikal ni. And suprisingly dia diam and tengok muka aku gelak. They said it's girl. Abah kata jangan memandai nak jadi mak bidan tunggu keluar baru tau. hahahahaha padan muka korang.

Semalam sebelum abah dan yang lelain balik...

Mak : Perut kamu ni dah besor Da..
Kak ikin : Memang le mak ngah sebab twins tu yang besar.
Aku : Erk?
Abah : Kamu jangan la pakai suar button dah cari yang getah punya seluar.
Aku : Oklah nanti cari.

Anyway hari ni aku genap 3 bulan. Rasa? Cam biasa jer. Cuma pepagi nak gosok gigi tu aku mual lepas tu ok. Anak aku tak suka mint kot cam anak lin. Haa... mak baru je call tadi. Semalam balik ke Ipoh dari umah aku dia singgah umah maksu. And mak said sebenarnya kat belah dia ada satu twins. Cousins dia and belah abah pun ada twins cousins dia. Ohh now baru aku tau suber twins aku ni. Because semua orang suspect aku amik pil hormon to get pregnant. Hello!!! Aku planning ok. And aku do it naturally without pills. Get it right please.

The argument.. Mak insisted the twins to be in Ipoh with her because dia tak percayakan orang jaga. Dia suruh we all fikirkan. Bard kindda like the idea. Every week balik ipoh.Hmmm.. entahlah biar aku pikirkan dulu...

P/s : Esok ada pot luck raya kat ofis apa aku nak bawak ahh? kek gula hangus cam menarik.

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

lipstick patah..? wahhh.. itu tanda2 supermodel..!! apa lagi.. bagi la aku train diorag dari kecik.. muahahahh... rindu siot dgn ko.. lama tak jumpe ek..?

October 28, 2008 12:40 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Model erk? Ko nak kene belasah ngan Haji Mail try la super modelkan cucu dia. Aku rasa dia suh anak aku tinggal ipoh bukan takut orang jaga dia takut korang jaga anak aku hahahahaha...

Ko rindu aku erk? Datang la umah tengok perut aku hahahahaha

October 28, 2008 12:42 PM  
Blogger Masy said...

jeda, nanti tunjuk arr gambar umah ko ek. aku nk tgk tau tau tau

October 28, 2008 12:49 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Umah aku erk.. ko nak angle mana?

October 28, 2008 2:23 PM  
Blogger Masy said...

hall n dapor heheh. takkan nk mintak tunjuk gambo bilik kot ehehehehe. aku tgh kering idea ni hehe

October 28, 2008 2:25 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Wei bilik tak habis kemas lagi...
Hall bawah and atas ok ahh and dinning. Dapur biasa jer beb we plan to renovate dapur but lambat sikit so aku akan tunjuk Hall 1 and Hall 2 hehehehee

October 28, 2008 2:27 PM  
Blogger Masy said...

haa bole bole.. takpe bilik tu private sgt, aku leh tgk tmpt len hehehe thanks dude!~

October 28, 2008 2:28 PM  
Blogger zaida Ismail said...

Okk no worries!

October 28, 2008 2:47 PM  

Post a Comment

<< Home